اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعیین تکلیف ماکرون برای لبنان: اقدامات فوری برای اصلاحات انجام شود

رئیس‌جمهور فرانسه طی نشست خبری با نخست‌وزیر لبنان ضمن تحکم‌کردن به بیروت برای انجام دادن اصلاحات دولتی، مدعی شد تا زمانی که اصلاحات توسط دولت لبنان تصویب نشود جامعه بین‌المللی از این کشور حمایت نمی‌کند.

تعیین تکلیف ماکرون برای لبنان: اقدامات فوری برای اصلاحات انجام شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (جمعه) طی نشست خبری مشترک با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان، بار دیگر با اظهارات مداخله‌جویانه، برای بیروت تعیین تکلیف کرد.

ماکرون در نشست خبری با میقاتی بعد از دیدار با وی در پاریس ضمن اعلام آمادگی فرانسه برای کمک به لبنان در شرایط کنونی، ادعا کرد: « فرانسه از ارتش لبنان حمایت کرده و خواهد کرد. ما همچنین حمایت از لبنان را تأیید کرده و می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه گفت: «جامعه بین‌المللی تا زمانی که اصلاحات توسط دولت لبنان تصویب نشود، قادر به حمایت ساختاری از این کشور نخواهد بود و لبنان باید مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول را آغاز کند».

رئیس‌جمهور فرانسه با ادعای اینکه همه از موانعی که جلوی تشکیل دولت لبنان را گرفته بود آگاه هستند، اظهار داشت: « دولت جدید لبنان باید اقدامات فوری برای اصلاحات انجام دهد. راه دشوار است، اما غیر ممکن نیست و ما منتظر اصلاحات گسترده‌ای هستیم».

ماکرون همچنین افزود: «من با نخست‌وزیر لبنان درباره تحقیقات حول انفجار بندر بیروت صحبت کردم. فرانسه به حمایت خود از تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت ادامه می‌دهد. فرانسه لبنان را رها نمی‌کند و به حمایت از مردم لبنان ادامه می‌دهد».

وی در ادامه اظهاراتش آورد: «رسیدگی به پرونده‌های انسانی در لبنان ضروری است. نظام مالی و بانکی لبنان نیازمند اصلاحات اساسی است.  دولت لبنان باید برای مبارزه با فساد تلاش کند و نخست وزیر نیز متعهد به انجام اصلاحات لازم شد. لبنان لیاقت بهتری نسبت به شرایط کنونی دارد».

پیش از این، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به تشکیل دولت جدید لبنان، آن را گامی ضروری توصیف کرده و گفته بود: «سران لبنان باید به تعهدات ضروری خود در خصوص انجام اصلاحات پایبند بوده تا جامعه بین‌المللی بتواند به ارائه کمک به این کشور بپردازد». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول