اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اندونزی/آمادگی اندونزی برای گسترش روابط تجاری با ایران

وزیر خارجه اندونزی در دیدار با همتای ایرانی حفظ و ارتقای روابط با ایران را برای کشورش مهم خواند و از آمادگی این کشور برای گسترش روابط تجاری با جمهوری اسلامی و از جمله در زمینه صادرات روغن نخل خبر داد.

رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اندونزی/آمادگی اندونزی برای گسترش روابط تجاری با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با «رتنو مرسودی» وزیر خارجه اندونزی در خصوص موضوعات و همکاری‌های دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کرد.

* قدردانی از ایران برای صادرات اقلام دارویی به اندونزی

وزیر خارجه اندونزی در این دیدار، حفظ و ارتقای روابط با تهران را برای جاکارتا حائز اهمیت توصیف و برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور اعلام آمادگی کرد.

مرسودی با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای صادرات اقلام دارویی به اندونزی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه صادرات روغن نخل خبر داد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین بر لزوم پیگیری توافقات پیشین دو کشور تأکید کرد.

* آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت و همچنین نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه هفت دهه روابط دیپلماتیک بین دو کشور، تصریح کرد که در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران روابط با آسیا یکی از اولویت‌های اصلی بوده و در بین کشورهای آسیایی نیز اندونزی از کشورهای دارای اولویت برای سیاست خارجی ایران است.

حسین امیرعبداللهیان همچنین از مواضع و حمایت‌های اندونزی در مجامع بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وزیر امور خارجه با یادآوری مذاکرات صورت‌گرفته در زمینه گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی، صنعتی، کشاورزی و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت و همچنین نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی، تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد که ضروری است تا طرفین بر فعال کردن حوزه‌هایی نظیر گردشگری و تبادلات مردمی نیز تمرکز کنند.

در این نشست، طرفین در خصوص آخرین وضعیت افغانستان نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول