اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نگاه تخصصی رادیو گفت وگو به جنبه های مختلف دفاع مقدس

جدول پخش رادیو گفت و گو در هفته دفاع مقدس به تبیین و بررسی ابعاد همه جانبه دفاع 8 ساله ملت ایران می پردازد.

نگاه تخصصی رادیو گفت وگو به جنبه های مختلف دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا کوچک زاده تهمتن مدیر این شبکه با اعلام این مطلب گفت: پخش این برنامه ها از 31 شهریور آغاز و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد یافت.

از دفاع مقدس تا مشی دشمن شناسی

کوچک زاده در توضیح برنامه های رادیو گفت‌وگو در هفته دفاع مقدس گفت:  برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» به تبیین الگوهای دفاع در کشور و تسری آن به کشورهای منطقه و جهان و شکستن تحریم ها می پردازد.. پاسخ به برخی از شبهات جنگ  دوران دفاع مقدس، موضوعی است که  دو برنامه «رویداد» و «بدون خط خوردگی»  از گروه سیاسی در هفته دفاع مقدس در دستور  کار دارد؛  «امواج شبهه» از دیگر  برنامه های شنیدنی و تخصصی رادیو گفت وگوست که به ماهیت شناسی رسانه های بیگانه و پشت پرده عزیمت این رسانه ها می پردازد که در هفته دفاع مقدس، به موضوع بررسی امواج رسانه های معاند و بیگانه بعد از اتمام جنگ تحمیلی خواهد پرداخت.

دفاع همچنمان باقی است

مدیر رادیو گفت‌وگو ادامه داد: گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت وگو نیز مجموعه برنامه هایی را به مناسبت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است. یکی از برنامه های این گروه، ویژه برنامه ای است به نام "کرانه عاشقی"که در این هفته هر شب ساعت 22 تا 24 با موضوع تبیین شعار «دفاع همچنمان باقی است» در تمامی حوزه ها پخش خواهد شد. «ارغنون» عنوان برنامه تخصصی رادیو گفت وگو درحوزه موسیقی است که به تبیین و بررسی موسیقی دفاع مقدس خواهد پرداخت.  «سینما معیار» نیز دیگر برنامه این گروه با موضوع تبیین و بررسی سینمای دفاع مقدس و موضوع خاص  مدافعان حرم جمعه 2 مهر به روی آنتن می رود.

وی افزود: «پرده آخر» برنامه تخصصی حوزه تئاتر به تبیین و بررسی نمایش هایی با موضوع دفاع مقدس خواهد پرداخت.برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» نیز به این مناسبت با موضوع الزامات تاریخ نگاری و خاطره نگاری دفاع مقدس و اهمیت موضوع ترجمه آثار دفاع مقدس در ادبیات جهان پخش خواهد شد.

کوچک زاده تأکید کرد: نقش زنان و مادران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم موضوع جذاب و مهمی است که برنامه «ترنج» آن را بررسی خواهد کرد. «حیاط خلوت» هم گفت‌وگو با نخبگان دوران دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده است.

رسم عاشقی همچنان ادامه دارد

کوچک زاده در ادامه گفت: گروه تولید و تامین شبکه رادیویی گفت‌وگو نیز مجموعه برنامه هایی را به مناسبت هفته دفاع مقدس آماده کرده است.  ویژه برنامه این گروه «رسم عاشقی» نام دارد. این برنامه با محوریت دستاوردهای فرهنگ دفاع مقدس در طرح شهید سلیمانی و شهید نامجو در سراسر کشور در طول هفته دفاع مقدس هر روز از ساعت 8:30 تا 9:30 پخش می شود.

وی بیان کرد: مجموعه مستند پرتره هایی تحت عنوان "روایت ناتمام" با موضوعات فیلم دفاع مقدس عملیات های مهم، فرماندهان شهید، شهرهایی که بطور مستقیم در جنگ حضور داشتند و معرفی شاعران و خوانندگان دفاع مقدس در فواصل زمانی بصورت روزانه پخش می شود همچنین مستند پرتره "دفاع بدون مرز" با موضوع آشنایی با نحوه شکل گیری و فعالیت های نیروی قدس سپاه در هفته دفاع مقدس هر روز به روی آنتن می رود.

دفاع مقدس و الگوهای موفق اقتصادی

مدیر رادیو گفت‌وگو در پایان گفت: برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» که یکی از اصلی ترین برنامه های این شبکه است در هفته دفاع مقدس به تبیین و بررسی الگوهای شاخص و موفق اقتصادی در دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت. گروه دانش و اقتصاد رادیو گفت و گو با در نظر گرفتن نشر و فرهنگ سازی مشی و روش الگوبرداری موفق از آن دوران برای ساخت این برنامه تلاش می کند.

رادیوگفت و گو روی موج اف ام ردیف 103.5 مگاهرتز شنیده می شود و علاقه مندان می توانند علاوه بر امواج رادیو، برنامه های این شبکه را بصورت زنده و یا آرشیویی از برنامه کاربردی ایران صدا دنبال کنند و یا با مراجعه به سایت رادیو گفت وگو به نشانی http://radiogoftogoo.ir فایل صوت و مکتوب برنامه ها را دریافت نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول