اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اجازه توقف جریان یادگیری را ندادیم/ تلاش برای جبران آسیب‌های یادگیری و تربیتی 2 سال گذشته

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هرچند شیوع ویروس کرونا، فرایندهای آموزشی و تربیتی را دستخوش چالش‌های بسیاری کرد، اما با همت والای جامعه فرهنگیان شامل مدیران، آموزگاران، دبیران و همه نیروهای دست‌اندرکار امر خطیر تعلیم و تربیت، توانستیم امر آموزش را تداوم داده و اجازه ندادیم جریان یادگیری متوقف شود.

اجازه توقف جریان یادگیری را ندادیم/ تلاش برای جبران آسیب‌های یادگیری و تربیتی 2 سال گذشته

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم نواخته شدن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی که در دبستان پسرانه فولادفر ناحیه ۲ شهرری برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه مهری دیگر هستیم و افتخار داریم که پس از وقفه‌ای دو ساله، بار دیگر با حضور رئیس‌جمهور، آغاز فصل رویش، پویش، فرزانگی و شکوفایی غنچه‌های علم و دانش را در بوستان تعلیم و تربیت در مدارس سراسر کشور شاهد باشیم. 

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا به ویژه 40 هزار دانش‌آموز و معلم شهید، گفت: یاد علی لندی که با نجات جان دیگران، از خود گذشت و آسمانی شد را نیز گرامی می‌داریم.

کاظمی ادامه داد: هرچند شیوع ویروس کرونا فرایندهای آموزشی و تربیتی را دستخوش چالش‌های بسیاری کرد، اما با همت والای جامعه فرهنگیان شامل مدیران، آموزگاران، دبیران و همه نیروهای دست‌اندرکار امر خطیر تعلیم و تربیت، توانستیم امر آموزش را تداوم بخشیم و اجازه ندادیم جریان یادگیری متوقف شود.

وی تصریح کرد: از تک‌تک همکاران فرهنگی‌ام که در شهرها و روستاها، در مناطق دور و نزدیک، در کلاس‌های چند پایه روستایی و عشایری، در کلاس‌های پرجمعیت در حاشیه شهرها‌ و مناطق صعب العبور از طریق بسترهای چهارگانه آموزش‌های مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی شاد، آموزش حضوری و همچنین تهیه و توزیع درسنامه‌ها، چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه داشتند و حتی برخی از آنها، جان خود را از دست دادند قدردانی می‌کنم و به روح مدافعان سلامت و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت سلام و صلوات و درود می‌فرستم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با پیروی از منابع سرشار هدایت قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری متجلی در سیاست‌های ابلاغی معظم‌له، بیانیه گام دوم انقلاب، در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر اساس واکاوی نقاط قوت و ضعف تجارب دوسال گذشته، سال تحصیلی جدید را با شعار «تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت» آغاز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: خود را متعهد می‌دانیم با تمام توان در جهت تربیت نسلی آگاه، بالنده، خلاق، دین باور و مفتخر به ریشه‌های هویت ایرانی اسلامی تلاش کنیم و باور داریم که هیچ سرمایه‌ای بالاتر از کودکان، نوجوانان و جوانان برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تحقق آینده‌ای روشن برای وطن عزیزمان در اختیار نداریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، با رویکرد توجه به سیاست دولت سیزدهم، توسعه عدالت آموزشی، توجه به همه دانش‌آموزان به ویژه مناطق محروم، با مشارکت دادن خانواده‌ها به عنوان شرکای اصلی فرایند تعلیم و تربیت و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای بیرونی، آسیب‌های یادگیری و تربیتی دو سال تحصیلی گذشته را تا حد امکان جبران کنیم و زمینه نصیب آموزشی برابر را برای همه دانش‌آموزان مهیا کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: در این مسیر از شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، هدایت و راهبری مشفقانه و حمایت جدی و مستمر از نظام تعلیم  و تربیت کشور را در بالاترین حد ممکن، انتظار داریم؛ اگرچه تا کنون در این مدت کوتاه نیز اینگونه بوده است.

وی به رئیس‌جمهور گفت: به نمایندگی از جامعه بزرگ و پرافتخار تعلیم و تربیت از توجه همه‌جانبه جنابعالی به مقوله تعلیم و تربیت بسیار سپاسگزارم؛ هرچند زمان زیادی از شکل گیری دولت سیزدهم نمی‌گذرد اما شما با حضور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و شنیدن دیدگاه‌ها و درخواست‌های معلمان منتخب و صاحبنظران، با حمایت قاطع از مصوبات مهم برای ارتقای بسترهای مجازی در خدمت آموزش و پرورش، رایگان شدن استفاده از شبکه آموزشی شاد در شورای عالی فضای مجازی، با حمایت قاطع از برنامه‌های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی و بازگشایی تدریجی مدارس و البته رفع دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان، نشان دادید علی‌رغم مشغله‌های فراوان و چالش‌های موجود در ابتدای دولت سیزدهم، برای آموزش و پرورش اولویت قائل هستید که نوید بخش آینده‌ای روشن برای نظام آموزشی و تربیتی و همکاران عزیزم در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول