اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مدیر امور مالی هواوی بعد از دو سال بازداشت در کانادا آزاد شد

منگ وانژو مدیر ارشد امور مالی هواوی توانست دیروز بعد از دو سال بازداشت در کانادا به جرم دور زدن تحریم های ایران سرانجام به کشور خود بازگردد.

مدیر امور مالی هواوی بعد از دو سال بازداشت در کانادا آزاد شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت آمریکا خواستار استرداد وانژو به این کشور بود و تلاش های گسترده ای برای محاکمه این زن انجام داد. اما سرانجام توافقی با ایالات متحده برای توقف پیگیری این پرونده به عمل آمد و تنش در این زمینه بین چین و آمریکا به پایان رسید.

به دنبال این توافق دو کانادایی که توسط چین در اقدامی تلافی جویانه زندانی شده بودند، نیز آزاد شدند. این دو نفر در دسامبر سال 2018 و به فاصله کوتاهی بعد از دستگیری وانژو در کانادا توسط دولت چین دستگیر شده بودند. آنها نیز هم اکنون در حال بازگشت به کانادا هستند. البته پکن هر گونه ارتباط بین این دو پرونده را رد کرده است.

وانژو در اواخر سال 2018 در فرودگاه بین المللی ونکوور بر اساس درخواست آمریکا دستگیر شد. وی به کلاهبرداری بانکی و گمراه کردن نظام بانکی ایالات متحده در سال 2013 در ارتباط با معاملات تجاری و فروش تجهیزات مخابراتی به ایران متهم شده بود.

آمریکا مدعی است این مدیر ارشد هواوی نقش کلیدی خود برای اجرای یک کلاهبرداری بانکی را پذیرفته است. این توافق فقط مربوط به منگ است و وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرده که خود را برای محاکمه هواوی آماده می کند و منتظر طرح و اثبات این پرونده در دادگاه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول