اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۳ طرح گردشگری در شهرستان «فردوس» افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس از افتتاح و بهره‌برداری ۳ طرح گردشگری همزمان با هفته گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها ۱۱ نفر شاغل می‌شوند.

۳ طرح گردشگری در شهرستان «فردوس» افتتاح می‌شود

روح‌الله صداقت‌طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شهرستان فردوس با موقعیت مناسب جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان گردشگری و آثار تاریخی به عنوان یکی از شهرهای برخوردار از صنعت گردشگری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه فردوس برای تبدیل‌شدن به شهر مقصد گردشگری شرق کشور مستعد است و رسیدن به این مقصود همکاری همه نهادها و مردم را می‌طلبد، بیان داشت: گردشگری فرصت منحصر به‌فردی است و می‌توان نقش این صنعت را به‌عنوان یک فعالیت بزرگ بشر در قرن ۲۱ در ایجاد آینده‌ای بهتر برای مردم روشن کنیم.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری بومی و روستایی باید تلاش کنیم تا بتوانیم بخش عظیمی از اقتصاد گردشگری را به حرکت درآوریم، عنوان کرد: بیش از ۱۶۲ اثر تاریخی در شهرستان فردوس شناسایی شده که از این تعداد ۷۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

صداقت‌طالبی از افتتاح و بهره‌برداری ۳ طرح گردشگری همزمان با هفته گردشگری در این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۶۸۰۰۰ میلیون ریال است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۱ نفر را فراهم می‌کند.

وی به طرح‌های مذکور اشاره و توضیح داد: اقامتگاه بوم‌گردی سرای زنده دلان با میزان سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۳ نفر، افتتاح توسعه هتل سنتی عماد نظام فردوس با میزان سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۵ نفر و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب مجوعه گردشگری آبگرم معدنی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰۰ میلیون ریال طی هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، بازدید از موزه مردم‌شناسی در ۵ مهرماه مصادف با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی رایگان و طبق هماهنگی و رایزنی ‌ای انجام شده تأسیسات گردشگری شهرستان در گرامیداشت هفته گردشگری از پنجم تا دوازدهم مهرماه با تخفیفات خدمات ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول