اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

عزم وزارت ارشاد برای احداث هنرستان در همه استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه احداث کنیم و این برنامه بسیار مهمی است که روی آن تمرکز داریم تا هنرجویان بتوانند به تحصیل بپردازند.

عزم وزارت ارشاد برای احداث هنرستان در همه استان‌ها

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، آیین بازگشایی مدارس با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان موسیقی دختران برگزار شد.

«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ابتدای این مراسم گفت: آقای اسماعیلی خودشان علیرغم وزیر بودن معلم نیز هستند و حضورشان را در این مراسم بازگشایی خیر مقدم می گویم.

 

وی ادامه داد: از تمامی حضار برای احترامی که به این روز قائل بودند تشکر ویژه‌ای دارم و‌امیدوارم خدمات ما کیفیت بالایی نیز داشته باشد.

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی،گفت: یکی از کارهای مهمی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم این بود که با آغاز سال تحصیلی که پیوندی با آغاز مهربانی ها و‌ آموزش است بتوانیم بحث آموزش را به صورت ویژه ای داشته باشیم و اتفاق خوبی در بخش واکسیناسیون صورت گرفت و اطمینان نسبی و ایمنی برای کادر آموزشی رخ داد و برنامه دولت این است که بحث آموزش مجازی و حضوری را به صورت همزمان ادامه دهد و پس از اطمینان از واکسیناسیون سراسری روال عادی آموزش در کشور اجرا شود. 

وی افزود: چون خودم افتخار معلم بودن را دارم درک می کنم که اصلی ترین بخش در انتقال مطالب در مدارس حضور بچه ها و ایجاد ارتباط حسی با معلمان است و این قطعا با آموزش مجازی رخ نمی دهد و خوشحالیم که این روند هر چند کم اما در حال شکل گیری است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاق مهمی در روزهای گذشته رخ داد و‌ گرامی می دارم یاد و‌ خاطره نوجوان قهرمانی که برای ما خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را زنده کرد و‌ مثل «شهید فهمیده»ها بود. «علی لندی» نام و‌ خاطره اش در کتاب قطور افتخارات این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

اسماعیلی بیان داشت: حضور امروز من در اینجا به معنای اهتمام ویژه وزارت ارشاد در دولت جدید به مباحث آموزشی برای اصحاب هنر و اساتید و معلم ها و‌ هنرآموزان عزیز است و‌ وقتی آمار اشتیاق هنرجوها را می بینم مطمئن می شوم باید امکانات بیشتری را برای آموزش این افراد فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه احداث کنیم و این برنامه بسیار مهمی است که روی آن تمرکز داریم تا هنرجویان بتوانند به تحصیل بپردازند. اگر زمینه رشد این افراد را فراهم‌کنیم در دوره کوتاه شاهد حضور بسیاری از هنرمندان جدید خواهیم بود.

وی افزود: یاد و‌ خاطره شهدای دانشجو را در هفته دفاع مقدس گرامی می داریم که شرایط آرامش و امنیت را برای ما فراهم کردند. همچنین ان‌شاءالله مشکلات برای سال آینده حل شود و من نیز بتوانم در سال های آینده در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا کنم.

 

در پایان این مراسم زنگ افتتاحیه هنرستان موسیقی دختران توسط وزیر ارشاد نواخته شد و سپس از هنرجویان رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور هنر هنرستان های هنرهای زیبای استان تهران تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول