اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دولت‌سازی اسلامی پیش‌زمینه ساخت تمدن اسلامی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: دولت سازی اسلامی پیش‌زمینه ساخت تمدن اسلامی است و امید داریم دولت سیزدهم در این مسئله پیشتاز باشد و امروز مردمی کردن اقتصاد مهمترین اقدامی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

دولت‌سازی اسلامی پیش‌زمینه ساخت تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محمد زهرایی صبح امروز در آیین رزمایش کمک مؤمنانه استان مرکزی به تعداد ۸ هزار بسته کمک معیشتی، یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر و یک‌صد سری جهیزیه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا است که با تکیه بر ولایت‌فقیه و رابطه قلبی بین امام و امت مسیر و ارزش‌های عاشورا را احیا کرد و جبهه استکبار از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به مسئله ولایت و رابطه میان مردم و امامت است.

وی دفاع مقدس را تداعی‌کننده مردم‌سالاری در حوزه دفاعی عنوان کرد و افزود: مردم با دفاع همه‌جانبه حماسه‌های ماندگاری را رقم زدند و خودشان را مسئول در دفاع از کشور دانستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مسیر دفاع مقدس الهی، ارزشمند و کاملاً مبتنی بر معنویت بوده است ادامه داد: کسانی که در این مسیر قرار گرفتند با مجاهدت تمام تلاش خود را به کار گرفتند و ۲۳۰ هزار شهید در این دوران نشان از این مسئله دارد.

زهرایی با بیان اینکه دشمنان انقلاب همواره به دشمنی با ملت ایران و اسلام پرداخته‌اند ادامه داد: امروز شگردهای دشمنان تغییر کرده چراکه استکبار جهانی در زمان جنگ تحمیلی فهمید که نمی‌توان با ملت ایران با کار نظامی مقابله کرد و اقدام نظامی اهداف خود را پیش ببرد و درهم کوبیدن پایگاه عین الاسد نشان از این مسئله دارد.

وی افزود: دفاع مقدس ایران اسلامی را به بلندترین قله رساند و دشمن دیگر توان پیشبرد راهبرد علیه ایران اسلامی ندارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: محرومیت‌زدایی و فقرزدایی و تلاش برای رفع مشکلات مردم دفاع مقدس نوین است و نقش‌آفرینی در جنگ تمام‌عیار اقتصادی در راستای دفاع مقدس است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: نیازمند عزم ملی و مشارکت همه‌جانبه مردم برای نقش‌آفرینی در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و مردم باید اقتصاد را از خودشان بدانند و برای نجات اقتصاد همه‌جانبه پای‌کار بیایند.

زهرایی با تأکید بر اینکه تئوری اقتصاد مقاومتی منطبق‌ترین تئوری اقتصاد اسلامی و انقلابی است بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود مردم‌سالار اقتصاد خواهند شد و قطعاً رفع مشکلات اقتصادی سریع‌تر رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: دولت سازی اسلامی پیش‌زمینه ساخت تمدن اسلامی است و امید داریم دولت سیزدهم در این مسئله پیشتاز باشد و امروز مردمی کردن اقتصاد مهمترین اقدامی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سپاه و بسیج از پاره تن مردم است و امروز سپاه و بسیج صدا و مطالبه مردم را به خوبی می‌شنود و در کنار مردم نقش‌آفرینی می‌کند و اعتقاد دادیم همه راه‌حل‌ها در مردم خلاصه شده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بر روی بخش‌هایی که تولید فقر و محرومیت می‌کند تمرکز کرده و به دنبال بزرگنمایی مشکلات در برخی از بخش‌ها است اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند سرعت محرومیت و تولید فقر را بیشتر از محرومیت‌زدایی و فقرزدایی کند و متأسفانه تن‌پروری و تنبلی برخی از مسئولین بر آن افزوده است.

زهرایی بابیان اینکه اصل دولت سیزدهم باید مبارزه همه‌جانبه با فقر و محرومیت باشد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی باید دولت را یاری دهند افزود: امروز خدمات نظام اسلامی باید به دست افرادی برسد که دلشان بیشتر در گرو نظام اسلامی است چراکه دشمنان به دنبال این هستند مردمی که دلشان در گرو انقلاب است ناامید سازند.

توزیع بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی در سال ۹۹

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه نهضت کمک مؤمنانه در راستای فرهنگ دفاع مقدس است بیان کرد: با ۱۵ عنوان خدمت انجام می‌شود و مردم در این نهضت خوش درخشیدند و ۵ برابر نهادها در سال گذشته کمک کردند و در سال ۹۹ بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری برای نهضت کمک مؤمنانه ۹ مرحله تعریف کردیم که دهه پایانی ماه صفر مرحله پنجم آن است و خوشبختانه تا این لحظه از سرعت و کیفیت قابل قبولی برخوردار است و باید با قوت پیش رود.

زهرایی اظهار کرد: دفاع مقدس به ما درس می‌دهد هر عرصه‌ای دست مردم باشد حماسه ماندگار خلق خواهد شد و لذا امروز اگر عرصه مبارزه با فقر و محرومیت و اقتصاد کشور دست مردم باشد قطعاً حماسه‌های ماندگاری خلق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز گروه‌های جهادی میدان‌دار عملیات محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر هستند و با مجاهدت و فداکاری مسیر دفاع مقدس را ادامه می‌دهند افزود: لذا جهادگران بسیجی خط مقدم دفاع مقدس نوین قرار دارند و همه باید این مسئولیت را بپذیریم و با نقش‌آفرینی مسئولین و نظام اداری را با خود همراه کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسته کامل پیشنهادی بسیج برای مردمی کردن اقتصاد برای دولت سیزدهم در حال تهیه است و خوشبختانه دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور عزم راسخ برای محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر دارد و امیدواریم با مشارکت همه‌جانبه گام‌های بلندی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند و بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند و بسیجیان با ورود به میدان‌های خدمت‌رسانی خط مقدم کاهش آسیب‌های بیماری هستند.

توزیع بیش از ۳۵۵ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای رزمایش کمک مؤمنانه که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ کلید خورد تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شد و باید گفت این مردم استان مرکزی در این خصوص خوش درخشیدند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری کرونا برخی از این بیماری وحشت کرده بودند اظهار کرد: در این بین ۶۰۰ طلبه در استان به کمک غسالان آمدند و به کفن و دفن متوفیان کمک کردند و عده‌ای نیز به کمک کادر درمان شتافتند که باید از این اشخاص تشکر کرد.

وی افزود: بسیج سازندگی نماد اخلاص است و اقداماتی که در راستای محرومیت‌زدایی و مقابله با فقر کرده است جای قدردانی ویژه دارد و باید در این راه به آنان کمک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خصوص واگذاری‌های صنایع بیان داشت: واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در استان مرکزی از جمله صنایع هپکو و آذرآب موفق نبوده و با چالش‌هایی که بر اثر سوء مدیریت به وجود آمد به رکود کشیده شد و دولت باید برنامه و نگاه ویژه‌ای برای راه‌اندازی مجدد و اوج برگرداندن آنها داشته باشد.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: ارزش‌افزوده تولید و کالای نهایی با خام فروشی تفاوت فاحشی دارد و قابل مقایسه نیست و باید از ظرفیت مالی و تخصص افراد کارآمد در مسیر تولید استفاده کرد چراکه ارزش‌افزوده تولید حداقل پنج برابر کالاهایی همچون فولاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول