اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

معاون استاندار سمنان: والدین مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند/ علی لندی دانش‌آموز عرصه ایثار بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از والدین خواست تا مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند و بدانند که دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت، به سلامت دانش‌آموزان اهمیت خواهند داد.

معاون استاندار سمنان: والدین مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند/ علی لندی دانش‌آموز عرصه ایثار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دبیرستان دخترانه شاهد سمنان (دوره اول) ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و نشان از این دارد که هر کدام از این موارد می‌تواند متأثر از دیگری باشد؛ در طول هشت سال دوران دفاع مقدس اگر جوانان این مملکت از دین و کیان نظام دفاع کردند، به دلیل درس‌هایی بود که از عاشورا و اربعین حسینی گرفته بودند و حقیقتاً به‌خوبی این درس را پس دادند.

وی افزود: دانش‌آموزان، مربیان و معلمان ما نیز در طول این چند دهه نشان دادند حقیقتاً شاگردان خوبی برای امام حسین (ع) و رهروان خوبی برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند.

خجسته‌پور بیان کرد: در طول عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی، ذره‌ای از ارزش‌های دینی نوجوانان و جوانان ما کم نشده است؛ آن‌ها به‌خوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس، ایثار و ازخودگذشتگی داشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: پس از جنگ، دشمنان و معاندان، آمال و آرزوی خود را این‌گونه بیان کردند که دیگر جوانان و نوجوانان این سرزمین، اهل ازخودگذشتگی و ایثار نیستند؛ اما در برهه‌های مختلف، این عزیزان نشان دادند هنوز اهل گذشت و تقدیم جان خود برای همنوع هستند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: علی لندی، دانش‌آموزی که چند روز پیش جان خود را برای همنوع خود به خطر انداخت و برای نجات آنها به دل آتش زد و روز گذشته به‌سوی معبودش شتافت و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد، نمونه بارز این مهم، یعنی ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی ادامه داد: این ازجان‌گذشتگی، درس‌آموزی از اربعین و عاشورای حسینی است؛ بین قیام امام حسین (ع) و هشت سال دوران دفاع مقدس و دفاع جانانه در مقابل کفر تحت زعامت فرماندهی کل قوا، امام راحل و ادامه این درس‌آموزی نوجوانان و جوانان ما تحت زعامت مقام معظم رهبری، ارتباط عمیقی وجود دارد.

خجسته‌پور یادآور شد: هشت سال دوران دفاع مقدس برای ما دوران درس‌آموزی بود؛ آموختیم اگر تمام غرب و شرق عالم و مرتجعان منطقه با پشتیبانی مالی در مقابل یک نظام قرار گیرند، اما ما وحدت کلمه داشته باشیم، می‌توانیم برابر تمام دنیا قرار بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه با وحدت کلمه توانستیم مقابل تمام کفر قرار گیریم، تأکید کرد: دشمنان ما نیز می‌توانستند از این ایستادگی ما عبرت بگیرند، اما اهل بصیرت نبودند و بعد از هشت سال دفاع مقدس، جنگ‌های دیگری را به ما تحمیل کردند.

خجسته‌پور گفت: دشمنان جنگ‌هایی همچون جنگ فرهنگی و به فرموده مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی و تحریم‌ها را به ما تحمیل کردند؛ اما با ازجان‌گذشتگی جوانان غیور این مرزوبوم، جنگ فرهنگی آنها شکست خورد و مردمان این سرزمین از جنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی اظهار کرد: از معلمان و فرهنگیان که در طول دوران همه‌گیری ویروس کرونا، دست از آموزش و تعلیم برنداشتند، تقدیر و تشکر داریم و با تمهیدات انجام‌شده در سال تحصیلی جدید، شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان در فضای مدرسه خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: به‌عنوان یک معلم از والدین تقاضا داریم تا مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند و بدانند که ما و تمام دست‌اندرکاران بحث تعلیم و تربیت، دلسوز فرزندان شما هستیم و حتماً به سلامت دانش‌آموزان اهمیت خواهیم داد.

تمام امید ما در آینده به شما دانش‌آموزان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان هم اظهار کرد: بحث اقرأ، علم و آموزش اولین پیامی بود که به پیامبر اکرم (ص) نازل شد و خداوند متعال، اول معلم عالم هستی هستند.

او گفت: یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس و شهدای معلم و دانش‌آموز را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: بر اساس روایت شریفه، طلب علم و آموختن بر همگان واجب است؛ علاوه بر این، هوشیار باید بود که خداوند متعال، طالبان دانش و علم، دانش‌آموزان و دانشجویان و کسانی که به دنبال دانش هستند، را دوست دارد.

مطیعی بیان کرد: شرط نگاه داشتن این دوستی این است که گناه نکنیم؛ گناه تاریکی می‌آورد، زندگی خود را باید در مسیر کسب دانش معنوی کنیم و خدادار باشیم.

او گفت: تمام امید ما در آینده به شما دانش‌آموزان است که امیدواریم به قله‌های کمال برسید.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول