اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

500 بیمار کرونا در گیلان بستری هستند/ ماسک بزنید

در حال حاضر حدود 500 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و شمار بستری‌های جدید نشان می‌دهد همچنان این ویروس در استان فعال بوده و می‌طلبد مراقبت‌های بهداشتی توسط مردم تشدید شود.

500 بیمار کرونا در گیلان بستری هستند/ ماسک بزنید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گرچه گفته می‌شود شیوع ویروس کرونا در پیک پنجم فروکش کرده اما همچنان این ویروس وحشی و منحوس در استان همچنان در حال تاخت‌وتاز است.

به اذعان گزارش ماسک، شهرستان‌های رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، صومعه‌سرا، تالش و آستارا در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های املش، سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی، ماسال و رضوانشهر در وضعیت زرد بیماری کرونا ویروس قرار دارند و از منطقه آبی نیز خبری در ماسک نیست.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبر داده که حدود 500 بیمار در مراکز بیمارستانی استان بستری هستند.

دکتر انوش دهنادی مقدم گفته که طی شبانه‌روز گذشته یک‌صد بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین حال یک‌صد بیمار مبتلا به کرونا را وخیم توصیف کرده و گفته این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون، امری بدیهی است و خوشبختانه باگذشت حدود دو سال از شیوع بیماری، فرهنگ استفاده از ماسک توسط عامه مردم پذیرفته‌شده است.

دکتر دهنادی مقدم تأکید کرده که در شیب نزولی پیک پنجم کرونا نباید شاهد کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم باشیم.

بنا بر اذعان سازمان جهانی بهداشت، حداقل باید ۸۰ درصد جامعه واکسینه شده باشند تا از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری شود.

آن‌طور که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارش کرده، در حال حاضر ۵۰ درصد گیلانیان نوبت نخست واکسن و بیش از ۲۵ درصد دیگر نیز هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نکته قابل‌توجه اینکه هنوز استان گیلان تا سطح استاندارد واکسیناسیون عمومی ازآنچه هدف‌گذاری شده، فاصله دارد و لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان واجبی است که ترک آن تبعات جبران‌ناپذیری نظیر پیک پنجم را در پی دارد.

دکتر دهنادی مقدم همچنان تأکید کرده که مردم باید استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را در اولویت کاری خود قرار دهند که استفاده از ملزوماتی که بین حیات و مرگ فاصله را معنادار می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول