اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور/ اجرای 4 مرحله تا پایان سال

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه تا امروز 5 مرحله از کمک مؤمنانه انجام شده و تا پایان سال 4 مرحله دیگر به عنوان نهضت کمک مؤمنانه برنامه‌ریزی شده است، گفت:‌ نهضت کمک مومنانه سال گذشته در ۹ عنوان و با بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی انجام شد.

توزیع ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور/ اجرای 4 مرحله تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار زهرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین مرحله‌ از کمک‌های مؤمنانه در استان‌ها با برنامه‌های توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و درمانی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش، تبلت، جهیزیه، آزادسازی زندانیان، ایجاد فرصت شغلی برای آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس منحوس کرونا و یا مرمت منازل آسیب‌دیده در حوادث مختلف و بی‌بضاعت‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس به‌تناسب زمانی که داشتیم تقسیم کاری بین سپاه‌های استانی شده که به‌تناوب بسیار خوب و حماسه‌آفرینی که دارند بخشی از زحمات و تلاش‌های جهادگران بسیجیان و به‌ویژه خیرین دریادل را تحت عنوان نهضت کمک مؤمنانه رسانه‌ای می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان داشت: از کسانی که زحمت کشیدند از جمله اقشار 22 گانه بسیج به‌ویژه گروه‌های جهادی و خیرین و مردم که با همه مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی نامناسبی که دارند اما کمک‌هایشان هیچ‌گاه نه‌تنها قطع نشده و کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است تشکر و قدردانی می‌کنم.

زهرایی ادامه داد: تا پایان سال 4 مرحله دیگر به عنوان نهضت کمک مؤمنانه برنامه ریزی شده و در مناسبت‌های مختلف از جمله سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، هفته وحدت، هفته بسیج و دهه فجر نیز مقطعی از کمک مؤمنانه عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف ما در نهضت کمک مؤمنانه قشری هستند که مددجوی کمیته امداد یا بهزیستی نیستند و یا محروم هستند و به کمک نیاز دارند ولی تاکنون تحت عنوان نیازمند شناسایی نشدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از این دست را شناسایی کردند و با اولویت به این بزرگواران کمک‌هایی در راستای کمک‌های مؤمنانه ارائه می‌دهیم و در گام بعدی به سایر نیازمندان کمک می‌رسانیم.

زهرایی بیان داشت: خدمات هم تخصصی و نقطه زنی شده یعنی کسی که بسته معیشتی نیاز دارد بسته معیشتی و کسی که دارو یا شغل نیاز دارد دارو و فرصتی شغلی ایجاد شود؛ یعنی این نباشد که کسی که به آزادسازی زندانی نیاز دارد بسته معیشتی به وی بدهیم.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که خدمات تخصصی ارائه دهیم و خدمات مؤمنانه را بازتعریف کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گروه‌های جهادی و جهادگران استان مرکزی پیشران در برخی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی هستند در ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل گروه‌های جهادی استان مرکزی به کمک بسیج سازندگی آمدند و الگوی قابل تکثیر در سراسر کشور شدند چراکه با دست خالی اما با همت بلند کارهای بزرگی کردند که نمونه آن ساخت و مرمت منازل آسیب‌دیده از سیل و حضور در مناطق حادثه‌خیز بوده است.

زهرایی با بیان اینکه انسجام گروه‌های جهادی در استان مرکزی نیز یکی از دیگر از کارهای خوبی است که نهادینه شده است ادامه داد: در گام دوم انقلاب گروه‌های جهادی موتور محرک و پیشران و بسیج کننده مردم برای فتح خرمشهرهای پیش رو است که استان مرکزی پیشتاز آن خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه تا امروز 5 مرحله از کمک مؤمنانه انجام شده و تا پایان سال 4 مرحله دیگر به عنوان نهضت کمک مؤمنانه برنامه‌ریزی شده است، گفت:‌ نهضت کمک مومنانه  سال گذشته در ۹ عنوان و با بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی انجام شد.

توزیع ۸ هزار بسته کمک معیشتی در استان مرکزی

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: به برکت تفکر انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی گفتمان خدمت صادقانه و محرومیت‌زدایی در سطح کشور نهادینه شده و به تعبیری صحنه مقابله و مبارزه با دشمنان امروز خدمت‌رسانی به مردم و رفع محرومیت است.

محمدرضا عسگری اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم گفتمان جهادی و خدمت‌رسانی به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود و خوشبختانه گروه‌های جهادی میدان‌دار و پیشگامان عرصه خدمت‌رسانی هستند که برای زدودن غبار فقر و محرومیت تلاش می‌کنند.

وی افزود: جهادگران بسیج سازندگی به دنبال آن هستند که غبار محرومیت را از چهره محرومان و مظلومان پاک کنند و پرچم‌دار محرومیت‌زدایی باشند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بسیج سازندگی در جبهه دفاع از مستضعفین در برابر مستکبرین و خدمت به ولی‌نعمتان محکم و جانانه ایستاده و تفکر جهادی و انقلابی با بسیج سازندگی عجین شده که به طور مسئله محور و به شکل مویرگی در بدنه نظام اسلامی از هیچ تلاش و کوششی برای رفع مشکلات مردم فروگذار نخواهد کرد.

عسگری ادامه داد: به برکت فرهنگ دینی و انقلابی حاکم در کشور و با لبیک ملت به فرمان مقام معظم رهبری در طول بیماری کرونا نهضت کمک مؤمنانه در استان مرکزی رقم خورد و مردم با خلق حماسه‌هایی از جنس ایثار و ازخودگذشتگی اقدامات ماندگاری رقم زدند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در اجرای نهضت کمک مؤمنانه بسیار خوش درخشید و با مشارکت مردم و خیرین اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد که در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه بیش از ۳۵۵ هزار بسته معیشتی، یک هزار و ۲۰۰ جهیزیه، ۲۶ هزار بسته لوازم‌التحریر، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی و ۵۱۰ عدد تبلت و گوشی در سطح استان مرکزی توزیع شده که ارزش ریالی آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس رزمایش کمک مؤمنانه به استعداد ۸ هزار بسته کمک معیشتی، یک هزار بسته لوازم‌التحریر و یک‌صد سری جهیزیه انجام می‌شود و همچنین ۸۰ پروژه مسکن محرومان، ۴۰ پروژه آب‌رسانی در روستاهای سربند و سایر روستاها با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول