اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهترین روش تصفیه آب چیست؟

با افزایش جمعیت و آلودگی محیط زیست تصفیه آب و مصرف آب آشامیدنی سالم به یکی از دغدغه‌های اصلی بشر تبدیل شده است.

بهترین روش تصفیه آب چیست؟

مصرف آب سالم تاثیر بسیاری در افزایش طول عمر و سلامتی انسان دارد. در گذشته برای مصرف روزانه آب به سراغ چشمه‌ها و چاه‌های طبیعی آب می‌رفتند. امروزه تامین آب مورد نیاز بشر توسط لوله کشی‌های شهری انجام می‌شود.

 آیا آب لوله کشی شهری برای مصرف استاندارد است؟ برای تصفیه آب آشامیدنی چه باید کرد؟ بهترین روش تصفیه آب کدام است؟ برای یافتن پاسخ سوال‌های خود پیرامون راه‌های تصفیه آب در ادامه مطلب همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روش تصفیه آب آشنا کنیم.

اهمیت و لزوم تصفیه آب و مصرف آب تصفیه شده

قبل از اینکه بخواهیم شما را با روش‌های مختلف تصفیه آب آشنا کنیم، بهتر است به این سوال بپردازیم که چرا تصفیه آب مهم است؟ متاسفانه در سال‌های اخیر عدم توجه به کیفیت آب آشامیدنی باعث ایجاد بیماری‌های بسیاری در بین عموم مردم شده است. کسانی‌که برای سلامتی خود ارزش قائل‌اند تا حد امکان سعی می‌کنند برای مصرف روزانه آب از آب معدنی استفاده کنند. اما آیا آب معدنی گزینه خوبی برای مصرف طولانی مدت است؟ پاسخ ما به این سوال منفی است. آب معدنی‌های مختلف از چشمه های گوناگونی تهیه می‌شوند. میزان املاح موجود در چشمه‌های مختلف متغیر است.

 برخی از این آب معدنی‌ها با کمبود کلسیم باعث پوکی استخوان و برخی دیگر با داشتن املاح بسیار باعث به وجود آمدن سنگ کلیه می‌شوند. البته این اتفاق در اثر مصرف طولانی مدت آب معدنی رقم می‌خورد. بهترین راه برای داشتن آب آشامیدنی باکیفیت و در دسترس، استفاده از آب تصفیه شده یا آب آشامیدنی است. آب آشامیدنی همان آب شیر است که توسط دستگاه‌های پیشرفته تصفیه و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. با مصرف آب تصفیه شده تا حد زیادی از بروز بیماری‌های ریوی جلوگیری خواهید کرد.

جوشاندن آب، روش تصفیه آب در خانه

جوشاندن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تصفیه آب در خانه است. در گذشته برای ضدعفونی کردن آب از جوشاندن آن استفاده می‌کردند. جوشاندن آب تنها باعث از بین رفتن باکتری‌های موجود در آب می‌شود. آلاینده‌ها و ذرات محلول در آب مانند نیترات و سرب با جوشاندن آب نه تنها از بین نمی‌روند بلکه با استفاده از حرارت با ذرات آب تا حدودی ترکیب می‌شوند. ممکن است بر اثر جوشاندن آب، کلر موجود در آب جوش باعث ایجاد طعم ماندگی و کهنگی در آن شود.

 البته جوشاندن آب برای ضدعفونی کردن بسیار مفید است و می‌توانید در صورت نیاز پس از جوشاندن آب، چند دقیقه برای ته‌نشین شدن املاح موجود در آب صبر کنید و سپس از آن استفاده کنید. آب جوش را درون یک بطری بزرگ در بسته قرار دهید و با استفاده از تلمبه آب دستی از آب تمیز استفاده کنید. پس از آن که سطح آب به پایین‌ترین سطح بطری و به نزدیکی املاح ته‌نشین شده رسید از مصرف آن خودداری کنید.

تقطیر آب، آسان‌ترین روش تصفیه آب آشامیدنی

تصفیه آب با استفاده از روش تقطیر را می‌توان یکی از آسان‌ترین روش‌های تصفیه به شمار آورد. در روش تقطیر، بخار حاصل از آب جوش در بخشی از دستگاه حبس می‌شود، سپس از طریق چگالش این بخار به آب مایع تبدیل می‌شود. آب تولید شده ممکن است دچار کمی ناخالصی باشد. به همین دلیل معمولا در کنار فرآیند تقطیر  از دستگاه‌های فیلتر برای تولید آب با کیفیت‌تر استفاده می‌شود.

 آب تقطیر شده معمولاً یکی از آب‌های سالمی است که می‌توانید برای مصرف سالمندان و کودکان از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آب ممکن است سلامتی شما را دچار مشکل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله مضرات خوردن آب زیاد در طب سنتی را مطالعه کنید.

تصفیه آب با استفاده از مواد شیمیایی ید و کلر

استفاده از قرص‌های شیمیایی مانند ید و کلر یکی دیگر از راه‌های تصفیه آب آشامیدنی است. در کلرزنی آب، اکثر میکروب‌ها و انگل‌ها از بین رفته و آب تهیه شده کاملا خالص می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که زنان باردار و بیماران تیروئیدی به هیچ‌عنوان نباید آب حاوی ید و کلر را مصرف کنند. آب‌هایی که با استفاده از کلر و ید تصفیه می‌شوند، گزینه خوبی برای مصارف طولانی نیستند. کلر ماده بسیار سمی است و مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد بیماری‌های جبران‌ناپذیری در بدن می‌شود. اما در زمان‌های ضروری می‌توانید از قرص کلر برای از بین بردن میکروب‌ها و مصرف آب در طبیعت استفاده کنید.

تصفیه آب با استفاده از روش اسمز معکوس، پیشرفته‌ترین و بهترین روش تصفیه آب

روش اسمزمعکوس در کنار روش‌هایی همچون استفاده از دستگاه یووی و ماورا بنفش، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین روش‌های ضدعفونی کردن آب شناخته می‌شود. استفاده از روش اسمز معکوس در مقایسه با سایر روش‌های تصفیه آب بسیار کاربردی و پیشرفته بوده و کلیه ناخالصی‌های آب از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها را حذف می‌کند.

 در این روش آب ورودی از لوله کشی ابتدا وارد فیلتر مرحله اول می‌شود. در مرحله اول از عبور ناخالصی‌های درشت مانند گل، شن، ماسه و زنگ لوله‌ها جلوگیری می‌شود. سپس در مرحله دوم کلیه ترکیبات کلر و مواد شیمیایی آلی آب حذف می‌شود. در مرحله تصفیه اسمز معکوس با استفاده از فیلتر ممبران هر آنچه از ناخالصی‌ها و آلودگی‌های آب باقی مانده باشد از بین می‌روند.

در مرحله نهایی، آب وارد مخزن تحت فشار شده و پس از باز کردن شیر آب، آب تصفیه شده و استاندارد برای مصرف در دسترس شما قرار می‌گیرد. این روش یکی از تاثیرگذار‌ترین روش‌های تصفیه آب در دنیا شناخته شده است. آب آشامیدنی سورپرایز با استفاده از این روش‌های پیشرفته، بهترین آب آشامیدنی تصفیه شده را در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

خرید بهترین آب تصفیه شده از آب آشامیدنی سورپرایز

در این مطلب شما را با بهترین روش تصفیه آب آشامیدنی آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید روش‌های بسیاری برای تصفیه آب وجود دارد. مصرف آب سالم تاثیر بسیاری در سلامت بدن شما خواهد داشت. با خرید آب آشامیدنی تصفیه شده می‌توانید تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های پوستی و ریوی جلوگیری کنید.

 آب آشامیدنی سورپرایز با استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های جهان، تصفیه شده و در بسته بندی‌های مختلف نیم لیتری، یک و نیم لیتری و ۱۹ لیتری به فروش می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول موردنظر می‌توانید به صفحه اصلی سایت سورپرایز مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۲۴۸۰۶ تماس بگیرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول