اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تحصیل ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در همدان/ اولویت تحصیل مجازی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تحصیل ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در استان همدان طی امسال خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال نیز اولویت آموزش، مجازی است.

تحصیل ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در همدان/ اولویت تحصیل مجازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد پورداود پیش از ظهر امروز در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان امام صادق(ع) اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۶۴ آل عمران پس از اشاره به بعثت نبوی و تلاوت قرآن به مسئله احکام شریعت و حکمت اهتمام ورزیدند و امر تعلیم و تربیت مقصود و مراد از این حکمت است.

وی بیان کرد: خوشبختانه سند تحول آموزش و پرورش منبعث از سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) مبنای حرکت و برنامه‌ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: معتقدیم مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند تحول بنیادین بوده که توسط معلمان؛ افسران سپاه پیشرفت جامعه و به دنبال خروجی آموزش و پرورش، دانش آموزانی با عنوان انسان‌های مومن، خردمند، متفکر، اندیشمند، دانشمند، بانظم، با انصاف، دارای اخلاق و در یک کلام انسان‌های مجاهد و اهل عمل محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ۱۱ شهریور سال ۹۹ راهنمایی و خط آموزش و پرورش را برای ما تبیین کردند افزود: در فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از گزاره‌های مدلل و مدون است که به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تربیت در جامعه اسلامی ایران به شکلی جامع و سازمان یافته و پیوسته و تکیه بر مبانی معتبر و متناسب با نظام فکری و ارزشی مقبول در جمهوری اسلامی می‌پردازد.

پورداود با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش استان همدان با  ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در همه دوره‌های تحصیلی در  حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کند که زیست بومی جدید، بیماری کووید ۱۹ آن را تحت تاثیر قرار داده است گفت: اگر دیروز رزمندگان ما در دفاع مقدس در مصاف با دیو استعمار به جنگ آن دیو رفتند امروز معلمین ما به عنوان عناصر فکور و تحول‌آفرین به جنگ دیو جهل می‌شتابند و نعمت بصیرت را به دانش‌آموزان ارزانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان انصافا در این ۱۹ ماه کلمه جهادگر آموزشی را به معنای واقعی معنا بخشیدند افزود: امسال سال تحصیلی جدید را با اولویت مجازی و در سه گام با رویکرد آرامش، کیفیت آموزشی و اعتماد شروع خواهیم کرد.

پورداود با تاکید به اینکه در گام نخست که دو گروه خواهد داشت، مدارس کم جمعیت، عشایری و روستایی حداکثر با ۱۵ نفر کلاس‌ها را آغاز خواهند کرد گفت: در هفته سوم مهرماه مدارس عشایری و روستایی با جمعیت ۳۰ نفر در قالب گروه‌بندی‌ها و سه گروه به صورت حضوری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم مدارسی با جمعیتی تا ۳۰۰ نفر در قالب گروه‌های کم جمعیت با دو یا سه روز در هفته و از هفته اول آبان‌ماه حضوری خواهند شد افزود: در گام سوم  و در نیمه دوم آبان‌ماه مدارسی با جمعیتی بیش از ۳۰۰ نفر در قالب گروه‌های پرجمعیت حضوری می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان واکسیناسیون علیه کرونا را از پایگاه‌های آموزش و پرورش و مابقی نیز از پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی دریافت کردند افزود: هم‌اکنون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال واکسیناسینه شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا اولویت راهبردی است و در برنامه‌ریزی‌ها این مهم جرو نکات کلیدی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول