اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل سخنرانی می‌کند

رویترز گزارش داد که قرار است «غلام‌محمد اسحاق‌زی»، نماینده‌ دولت اشرف غنی روز دوشنبه، در نشست سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

نماینده دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل سخنرانی می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد اعلام کرد نماینده دولت اشرف غنی از سوی افغانستان در نشست این سازمان سخنرانی خواهد کرد.

رویترز گزارش داده است که پس از رأیزنی‌ها در مورد کرسی افغانستان در سازمان ملل با روی کار آمدن طالبان در این کشور، «غلام‌محمد اسحاق‌زی»، نماینده‌ دولت اشرف غنی روز دوشنبه، در نشست این سازمان سخنرانی خواهد کرد.

یک رسانه نزدیک به طالبان نیز گزارش داد که، طبق قوانین مجمع عمومی سازمان ملل، تعیین سفیر دائم جدید در افغانستان باید توسط کمیته اعتبارنامه‌ها تایید شود که تاکنون تصمیمی در مورد شاهین نگرفته است.

به گفته «نن تکی»، تا زمانی که کمیته اعتبار بخشی سازمان ملل در مورد نماینده افغانستان در سازمان ملل تصمیم‌گیری نکند، «غلام محمد اسحاق‌زی» سفیر دولت سابق به نمایندگی از افغانستان سخنرانی می‌کند.

این در حالی‌ است که امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان، هفته گذشته خواستار سخنرانی در گردهم‌آیی‌های رهبران جهان در سازمان ملل متحد شده بود و سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر را به‌عنوان نماینده‌ افغانستان در این سازمان معرفی کرده بود اما این سازمان به دولت طالبان اجازه سخنرانی در این گردهم‌آیی‌ها را نداده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول