اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر بهداشت: امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پیامی صادر کرد.

وزیر بهداشت: امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، متن کامل پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شرح زیر است:

(((بِسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»

(خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده‌اند بالا می‌برد و بر کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد.)
 
دفاع مقدس تبلور ایستادگی شیرمردان و دلیر زنانی است که در مقابل اهریمن متجاوز ایستادند و عاشقانه تمام هستی خود را فدای حفظ اسلام‏، استقلال و عزت یک امت کردند.
 
هفته دفاع مقدس یادآور سال‌ هایی‌ است که شریف ‌ترین مردمان تاریخ بشریت به ظواهر دنیوی پشت کردند و فرهنگ ایثار و ازخود گذشتگی را برای آیندگان به میراث گذاشتند. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ ها و ایثارگری‌ های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ ها و مسائل دیگر را تحت‌ الشعاع خود قرار داده است.
 
هرساله تقارن این هفته با آغاز سال تحصیلی که رستاخیز اندیشه و خرد است‏، توجه همه ما را بر این امر معطوف می‌ دارد که رشد و سعادت یک ملت از رهگذر آگاهی میسر می‌ شود و در دانشگاه است که امثال شهیدان گرانقدری همچون مصطفی چمران‏، حسین علم ‌الهدی‏ و احمدرضا احدی، تربیت می ‌شوند و آن زمان که دانشگاه در مسیر رشد و خردورزی گام برمی ‌دارد‏، به تعبیر زیبای معمار کبیر انقلاب اسلامی «کارخانه انسان ‌ساز» می ‌شود.
 
قریب ۲۰ ماه است که از خانه دوم خود به جهت رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و تلاش برای مقابله با ویروس کرونا دور هستید و بیشتر به صورت مجازی با اساتید و دیگر دانشجویان در ارتباط هستید.
 
حال که به مدد حق‌ تعالی و با تلاش‌ های دولتمردان و پرسنل خدوم و فداکار بهداشتی و درمانی کشور بخش زیادی از دانشجویان بحمدالله واکسینه شده ‌اند، امکان حضور دوباره شما در دانشگاه‌ها در حال فراهم شدن است.
 
در ماه‌ های گذشته دانشجویان و دستیاران رشته های علوم پزشکی در کنار پرسنل جهادگر در مراکز بهداشتی و درمانی کشور حضوری شبانه‌ روزی داشته و با جانفشانی ‌های رشک‌ برانگیز در حال تلاشند تا آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور کمتر شده و مردم عزیزمان هرچه زودتر از زیر بار فشار این ویروس منحوس رهایی یابند.
 
به عنوان یکی از اعضای خانواده علوم پزشکی کشور، ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌ ها و مصائب مدافعان سلامت کشور، هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و بر روح بلند همه شهدای گرانقدر سرزمینمان از «دفاع مقدس» تا «دفاع از حریم سلامت» درود فرستاده و امیدوارم دانشجویان عزیزمان هر چه زودتر در «سنگر علم و معرفت» حضور یافته و زمینه‌ ساز فرهنگ مقدسّی باشند که طریق اتّصال به ملکوت را هموار می‌ کند.)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول