اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

عمران‌ خان: تنها راه کمک به افغانستان پذیرش و حمایت «دولت فعلی» است

نخست‌وزیر پاکستان بر ضرورت پذیرش شرایط جدید افغانستان از سوی جهان تاکید کرد و گفت: تنها راه پیشرفت و کمک به این کشور، تقویت و کمک به تثبیت دولت فعلی است.

عمران‌ خان: تنها راه کمک به افغانستان پذیرش و حمایت «دولت فعلی» است

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزار ی فارس؛ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر ضرورت پذیرش شرایط جدید افغانستان از سوی جهان تاکید کرد و گفت: تنها راه پیشرفت و کمک به این کشور، تقویت و کمک به تثبیت دولت فعلی است.

وی افزود: این امر "به خاطر مردم افغانستان" ضروری است. در حال حاضر جامعه بین الملل باید فکر کند که راه حل مناسب چیست. دو راه وجود دارد که می توانیم در پیش بگیریم. اگر در حال حاضر از افغانستان غافل شویم ، طبق گفته سازمان ملل نیمی از مردم آن حاضر آسیب پذیر هستند و تا سال آینده تقریبا 90 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر خواهند بود.

به گفته عمران خان؛ با این تفاسیر یک بحران انسانی بزرگ در راه است. و این پیامدهای جدی نه تنها برای همسایگان افغانستان بلکه برای همگان خواهد داشت چرا که افغانستان بی ثبات و آشفته دوباره به پناهگاهی امن برای تروریست های بین المللی تبدیل خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: تنها یک راه وجود دارد. ما باید دولت کنونی را به خاطر مردم افغانستان تقویت و تثبیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی وعده‌های طالبان گفت: مقامات طالبان قول داده اند به حقوق بشر احترام بگذارند، یک دولت فراگیر داشته اجازه ندهند از خاک آنها توسط تروریست ها استفاده شود و برخی محکومان و زندانیان را آزاد کنند. اگر جامعه جهانی آنها را تشویق و ترغیب و حمایت کند تا در این موضوعات شرکت کنند، برای همه یک موقعیت برد-برد خواهد بود زیرا این موارد جزو چهار شرطی است که گفتگوی ایالات متحده و طالبان در دوحه در مورد آن بوده است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه تاکید کرد: زمان بسیار مهم است زیرا افغانستان در یک مقطع "بحرانی" قرار دارد.

وی گفت: نمی توانید زمان را هدر دهید چرا که در آنجا به کمک نیاز است. کمک های بشردوستانه باید فوراً به این کشور ارسال شود. دبیرکل سازمان ملل متحد اقدامات جسورانه ای انجام داده و من از شما می خواهم که جامعه بین الملل را بسیج کرده و در این مسیر حرکت کنید.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول