اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

عدالت آموزشی در مراکز تعلیمی برقرار شود/ تشریح شاخص‌های یک مدرسه موفق

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر توجه به مسائل تربیتی بیش از مسائل تعلیمی تاکید و اظهار امیدواری کرد که سال تحصیلی ۱۴۰۰ سالی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تعلیمی و تربیتی شود.

عدالت آموزشی در مراکز تعلیمی برقرار شود/ تشریح شاخص‌های یک مدرسه موفق

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس لرستان، اظهار کرد: سال تحصیلی برای کشور ما همیشه با گرامی‌داشت هشت سال دفاع مقدس همراه است، دفاعی که معلمان و دانش‌آموزان نقشی ستودنی در آن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و دینی بوده و هست و نهاد آموزش و پرورش مرکب از معلمان و کادر پرتلاش فرهنگیان و دانش‌آموزان در پیدایش انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و صدها معلم شهید در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: راه ارتقای فرهنگی و پیشرفت در همه زمینه‌ها از درون اموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت عبور می‌کند.

شاهرخی بیان داشت: هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد و بالندگی نیازمند بایدها و نبایدهایی است و پایه این موضوع از جایگاه تعلیم و تربیت می‌گذرد، در جمهوری اسلامی برای گسترش نظام آموزشی اگرچه تلاش‌های فراوانی شده اما عمقکار وسیع است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر در حوزه‌های مختلف آموزشی، گفت: در استان مدارسی وجود دارد که از خدمات آموزشی و ساختمان‌های فیزیکی خوبی برخوردار نیستند، مدارسی در حاشیه شهرها به جهت تجهیزات و مسائل تربیتی سطوحی متفاوت با بقیه دارند، از این‌رو باید عدالت آموزشی با جذب اعتبار را برقرار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: برنامه‌ریزان حوزه آموزش و پرورش در سطح ملی و استانی به ظرفیت‌های موجود در این مجموعه توجه کنند، اینکه به طور مثال شاخص‌های یک مدرسه موفق چیست و چگونه می‌توان به سمت این شاخص‌ها حرکت کرد؟

شاهرخی بر توجه به مسائل تربیتی را بیش از مسائل تعلیمی تاکید و اظهار امیدواری کرد که سال تحصیلی ۱۴۰۰ سالی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تعلیمی و تربیتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول