اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جزئیات بازگشایی مدارس از زبان معاون وزیر/ گام نخست بازگشایی‌ها مدارس روستایی و عشایر است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکید بر این است قبل از بازگشایی مدارس همه ضوابط ابلاغی حتماً رعایت شود چراکه سلامت دانش‌آموزان در راس قرار دارد، گفت: تدریس باید به سمت حضوری حرکت کند.

جزئیات بازگشایی مدارس از زبان معاون وزیر/ گام نخست بازگشایی‌ها مدارس روستایی و عشایر است

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، حسن ملکی ظهر امروز در حاشیه آیین بازگشایی مدارس استان زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گام نخست مدارس روستایی و عشایر با شرط داشتن کلاس‌های زیر ۱۵ نفر بازگشایی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکید بر این است قبل از بازگشایی همه ضوابط ابلاغی حتماً رعایت شود، چرا که سلامت دانش‌آموزان در راس قرار دارد، افزود: تدریس باید به سمت حضوری حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس شاهد افت نامرئی تحصیلی هستیم، گفت: کارشناسان تاکید دارند برای برون رفتن از این وضعیت کلاس‌ها باید به سمت حضوری شدن پیش برود.

ملکی با اشاره به اینکه در گام نخست سلامت دانش‌آموزان مطرح است و برای این کار سعی شده است مدارس با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم آغاز به کار کنند، گفت: بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر از ابتدای آبان‌ماه انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مدارس به شرط کسب مجوز و اخذ تاییدیه از هفته نخست آبان‌ماه آغاز به کار خواهند کرد، گفت: هر چند به این مدارس اجازه داده شده است در صورت وجود مشکل، کلاس‌ها را تا زمان رفع آن به‌ صورت غیرحضوری و ترکیبی دایر کنند.

وی با اشاره به وضعیت مدارس بالای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز گفت: این مدارس آموزش‌ها را باید به سمت کلاس‌های ترکیبی سوق دهند که شامل حضور نوبتی دانش‌آموزان و نیز بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی می‌شود.

ملکی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت و آغاز کلاس‌های حضوری نیاز به همراهی و هماهنگی بین‌بخشی و نیز والدین وجود دارد، گفت: والدین باید دانش‌آموزان را برای حضور در کلاس‌های درس تشویق کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما این اطمینان را به والدین می‌دهیم اجازه بازگشایی را در شرایطی که امکانات فراهم نیست، نخواهیم داد.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول