اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم آموزش مهارت دفاع از ارزش‌های اسلامی به دانش‌آموزان

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همزمانی هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی یادآور این موضوع است که دفاع هیچ وقت پایان‌پذیر نیست، گفت: در کلاس‌های درس باید مهارت دفاع از ارزش‌های اسلامی را به دانش ‌آموزان بیاموزیم.

لزوم آموزش مهارت دفاع از ارزش‌های اسلامی به دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی، بازگشایی تدریجی مدارس و نواختن شدن زنگ مهر و مقاومت، اظهار داشت: اگر انسان می‌خواهد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد باید هر آن چه می‌آموزد برای این باشد که از کیان خود و ارزش‌هایی که به آن باور دارد دفاع نماید.

وی بیان داشت: روزی که جریان دفاع مقدس شکل گرفت دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، اساتید، معلمان و همه اقشار و گروه‌های مردمی همه چیز را رها کرده و به میدان رفتند تا آنچه را که در مکتب الهی، ائمه اطهار، امام(ره) و انقلاب آموخته بودند در صحنه عمل اجرایی نمایند.

استاندار خراسان‌جنوبی شروع سال تحصیلی را زمان آغاز یک حرکت فرهنگی، علمی و آموزشی در کشور عنوان کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی شروع جریان تعلیم و تربیت برای رسیدن به قله‌های شکوفایی و قرار گرفتن فرد در مسیر رشد و تعالی و کمال است.

ملانوری با تأکید بر اینکه جامعه برای جدا شدن از صف جاهلان باید خود را در مسیر علم‌آموزی و تعلیم و تربیت قرار دهد، افزود: از طریق علم‌اندوزی و فراگیری دانش است که فرد می‌تواند از آنچه خداوند در اختیارش قرار داده در مسیر ترقی و پیشرفت بهره‌برداری کند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ و توأم شدن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران ۸ ساله جنگ دانشگاه بزرگی برای کشور و ملت ایران بود و درس‌های زیادی را برای ما به همراه داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی از همزمان شدن ایام اربعین شهادت سرور و سالر شهیدان(ع) با هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی گفت و خاطرنشان کرد: این تلاقی مناسبت‌ها، جریان علم‌اندوزی، بصیرت و آگاهی را به ما یادآوری می‌کند و نشان می‌دهد که در قرن حاضر نیز علی‌رغم پیشرفت‌های بزرگی که رقم خورده اگر جامعه‌ای بینش و آگاهی لازم را نداشته باشد در جهل مدرن غرق می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه همزمانی هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی یادآور این موضوع است که دفاع هیچ وقت پایان‌پذیر نیست، گفت: جهاد و مبارزه در برابر جهل و نادانی که دشمنانی بسیار بزرگترند، هیچ وقت تمام نمی‌شود.

وی متذکر شد: در جنگ با دشمنی روبرو بودیم که او و سلاح‌های جنگی‌اش را در صحنه می‌دیدیم اما در جنگ نرم، روانی و تبلیغاتی دشمن که بسیار مهلک‌تر و شدیدتر نیز است ابزاری مشاهده نمی‌شود و خسارت‌های جدی به همراه دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: زخمی‌ها و خسارت‌دیدگان جنگ روانی و نرم، زمانی متوجه آسیب‌های وارده به خود می‌شوند که کار از کار گذشته و خسارت‌های وارده به آن‌ها قابل جبران نیست.

ملانوری با تأکید بر اینکه ایجاد آگاهی، علم و دانش نسبت به مسائل پیرامونی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی به ما یادآوری می‌کند که دفاع همچنان باقی است و ما نباید هیچگاه از حوزه دفاعی خارج شویم بلکه لازم است هوشیارتر و داناتر از قبل، در صحنه حضور پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در این کلاس‌های درس می‌آموزیم، تداوم آموزه‌های عاشور است مکتبی که انسانیت، شرافت، آزادگی و کرامت انسانی را برای اشرف مخلوقات ترسیم نمود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امروز در سایه امنیت خوبی که انقلاب به کشور هدیه کرده می‌آموزیم که مهارت پیدا کنیم و توانمند شویم تا در عصر حاضر در جریان جنگ نرم برای آینده جامعه‌ای محکم، متخصص، آگاه و قوی باشیم.

ملانوری در پایان خاطرنشان کرد: متذکر شد: همه این اقتدار و توانمندی کشور را مدیون ایثارگرانی هستیم که از زمان انقلاب تاکنون به دفاع از انقلاب، حریم وطن، حرم و سلامت پرداخته‌اند و باید تکریم شوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول