اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

توانمندی رزمی کنونی ایران در تاریخ سابقه نداشته است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: کشور به مرحله‌ای از توانمندی رزمی رسیده که در هیچ وقت تاریخ نداشته است و در دفاع از مرزها با هیچ کس شوخی ندارد.

توانمندی رزمی کنونی ایران در تاریخ سابقه نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر غلامعلیان امروز در آیین یادواره شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در هوانیروز کرمان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تداعی‌کننده فرهنگ مقاومت و سلحشوری در تاریخ انقلاب اسلامی است و منحصرترین پدیده در تاریخ انقلاب دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش عنوان کرد: سال ۱۳۵۷ بعد از اینکه انقلاب طومار سلطنت پهلوی را در هم پیچید و تغییر را در هندسه جهان قدرت به‌وجود آورد و نظام دوقطبی را با ظهور قدرت جدید به‌عنوان ضلع سوم تاریخ سازی در جهان داشت، انقلاب توازن قدرت را در دنیا به هم زد.

وی ادامه داد: بدنه ارتش، انقلابی و گوش به فرمان امام بود؛ وقتی زمزمه‌های ایجاد انقلاب به گوش رسید، به مردم پیوست و بساط شاهنشاهی از ایران برچیده شد و یک ضلع نفوذ برای آمریکا از بین رفت.

امیر غلامعلیان ابراز کرد: با وجود توطئه‌های علیه انقلاب در آغاز پیروزی انقلاب، آن‌چه موجب شد کشور از تمام بحران‌ها گذر کند، دم مسیحایی حضرت امام (ره) بود.

وی افزود: ارتش درگیر سرکوب بحران‌های داخلی بود و تنها نیروی نظامی منسجم بود؛ سپاه به‌طور کامل درگیر رزم نشده بود و نیروهای رزمی متفرق بودند.جنگ تحمیلی، تحمیل شد با کشوری که از ۲۸ کشور تجهیز شده و با حمایت شرق و غرب؛ اما همین بدنه ارتش در سال اول جنگ جلوی پیشروی ارتش عراق را گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش تصریح کرد: ارتش در سال اول جنگ دقیقا تمام تاکتیک را به‌کار گرفت و پیشروی دشمن متوقف شد و به مرور در سال دوم، قرارگاه مشترکی بین سپاه و ارتش شکل گرفت و ثمره آن در طول جنگ دیده شد که حاصل اتحاد مشترک بین سپاه و ارتش در طول جنگ بود و خوشبختانه جنگ به گونه‌ای مدیریت شد که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی از دست نرفت و جدا نشد و این از برکات انقلاب اسلامی و رهبری امام است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال اول جنگ، در گیر سرکوب بحران‌های داخلی بود و گسترش آن در مرزها کاملا غیرکلاسیک و علمی بود؛ اما باز هم اولین عملیات آفندی در طول جنگ در منطقه میمک دو روز پس از شروع جنگ عملیات غرورآفرین پاسگاه سنگی انجام شد و ارتفاعات که شش ماه قبل از شروع جنگ توسط ارتش عراق تصرف شده بود، بازپس‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس را اگر لحظه‌به‌لحظه ورق بزنیم، روزی نبوده که حماسه‌ای شکل نگیرد و فرهنگ عاشورایی در آن وجود نداشته باشد؛ اگر نبود فرهنگ بسیج و اتحاد مقدس بین بدنه ارتش و سپاه و نیروهای مردمی قطعا پیروزی‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

امیر غلامعلیان گفت: امروز ارتباطی که بین فرهنگ دوران دفاع مقدس و فرهنگ موجود در جامعه است، باید تداعی‌بخش آن دوران باشد و ما وظیفه شرعی داریم فرهنگ آن دوران را در جامعه نشر و گسترش دهیم.ما با تجربیات آن دوران کشور را به مرحله‌ای از آمادگی و بازدارندگی و امنیت رساندیم که اجازه هیچ تعرضی را به مرزها نمی‌دهیم.

وی بیان داشت: امروز شرایط بسیار متفاوت از دوران گذشته است؛ کشور به مرحله‌ای از توانمندی رزمی رسیده که در هیچ وقت تاریخ نداشته است و در دفاع از مرزها با هیچ کس شوخی ندارد و آمادگی به حدی است که در کوچکترین زمان به مرحله تهدید وارد شده و آن را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای مسلح به‌عنوان بازوان ولایت در اوج آمادگی هستند، افزود: دشمنان اگر بدانند ما آماده نیستیم درنگ و مکثی نمی‌کنند.

امیرغلامعلیان بیان کرد: تمام فتنه‌ها در کشورهای همسایه با هدف ایران بود؛ اما یکی از برکات حضور گهربار سردار دل‌ها این بود که داعش را در نطفه خفه کرد و تجربیات دوران دفاع مقدس و شکل‌گیری فرهنگ دفاع مقدس اجازه شکل‌گیری داعش را نداد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام شئون اسلامی جاری شود، اضافه کرد: اگر این فرهنگ را در کشورداری، اقتصاد، جوانان و ... ترویج دهیم به هدف‌هایمان می‌رسیم و کشور را برای همیشه بیمه خواهیم کرد.

امیرغلامعلیان اظهار داشت: طلایه‌داران گام دوم انقلاب جوانان هستند و اصلی‌ترین وظیفه ما این است که فرهنگ دوران دفاع مقدس را در این نسل امروز ترویج دهیم و جوان امروز باید بداند در حد فاصل سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ کشور با چه فرهنگی، از فتنه‌ها و جنگ عبور کرد؛ اگر نتوانیم این فرهنگ را ترویج دهیم، به انقلاب اسلامی جفا کردیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس یک دانشگاه است و مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان یک گنج نام می‌برند که هیچ وقت تمام نمی‌شود، ادامه داد: ما از نهال‌بودن گذشتیم و باید امروز به فکر جهانی کردن انقلاب باشیم و نباید بگذاریم فرهنگ چهل سال اول فراموش شود و این وظیفه ما را خیلی سنگین می‌کند و باید زوایای پنهان بیانیه گام دوم را روشن و تبیین و روی آن کار کنیم.

غلامعلیان در ادامه گفت: امروز قدرت تاثیر گذار منطقه هستیم و در همه بحران‌ها و تصمیم‌گیری‌های سیاسی در منطقه تاثیر داریم. کشوری که در برنامه‌ریزی سیاسیون آمریکایی قرار نبود به اینجا برسد و چهل سالگی خود را ببینند.

وی یادآور شد: ما باید بدانیم مسیر حرکت ما مشخص است و آن هم مسیری است که ولایت فقیه حرکت می‌کند و تخطی از این مسیر نباید داشته باشیم.در چهل سال پیش حرکت مسیر انقلاب برای ما مشخص شده است و باید به آن ادامه دهیم و فرهنگ دفاع مقدس در هیچ یک از شئونات زندگی ما نباید فراموش شود.

امیرغلامعلیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شکل‌گیری جریان ضد صهیونیستی مقاومت در منطقه یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس بود، ابراز کرد: دوران دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی است و ماندگار خواهد شد و رشادت‌های رزمندگان و شهدا و خاطرات دوران جنگ نباید بگذاریم مدفون شود و بازگو نشود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول