اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رتبه بندی معلمان به زودی به صحن می‌آید/طرح مجلس موجب ارزان شدن خودرو خواهد شد

نماینده مردم کرج در مجلس از رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: با اصلاح و اجرای طرح مجلس در خصوص حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خودرو با کاهش قیمت همراه خواهیم بود.

رتبه بندی معلمان به زودی به صحن می‌آید/طرح مجلس موجب ارزان شدن خودرو خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد صبح امروز در گفت‌وگو با رادیو البرز در خصوص آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مصوباتی که در راستای بهبود وضعیت کسب و کار و رفع موانع تولید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و حذف بروکراسی زائد و استعلامات طولانی در روند اخذ مجوزها است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های دولتی، بیان کرد: متاسفانه در دستگاه‌های اداری با چند نوع نیرو مواجه هستیم که همگی با کارهایی مشابه در محیطی یکسان حقوق‌ها و مزایای متغیری دارند، این موضوع تبعیض آمیز است از این رو از دولت درخواست کرده‌ایم تا با ارائه لایحه‌ای این مشکل را برطرف کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: تبدیل وضعیت به صورت جدی مد نظر و در حال پیگیری است البته در خصوص برخی شرکت‌های خصوصی مانند مخابرات که دولتی محسوب نمی‌شوند ساز و کار خاص خود را دارد و نیاز به تأیید هیأت مدیره آن شرکت دارد که این موضوع نیز از طریق مسئولین مربوطه پیگیری شده است.

عسگری در بخش دیگری از سخنانش به تعطیلی مدارس اشاره کرد و افزود: تعطیل بودن مدارس مشکلات جسمی و روحی متعددی را برای دانش آموزان به همراه داشته است. برای مثال می‌توان به ضعیف شدن مهارت‌های ارتباطی و کاهش ترک و فعالیت‌های ورزشی در میان قشر دانش‌آموز در ایام تعطیلات مدارس، اشاره کرد، این در حالی است که در برخی کشورهای دنیا علی‌رغم شیوع ویروس کرونا مدارس به صورت کامل تعطیل نبوده است.

وی گفت: نباید حضور دانش آموزان را صرفاً به واکسیناسیون ربط دهیم هیچ کجای دنیا گروه سنی زیر ۱۲ سال واکسن نزده‌اند. باتوجه به اینکه واکسن‌های موجود مراحل کارآزمایی را به طور کامل طی نکرده و با مجوز اضطراری در حال استفاده است، احتمال بروز عوارض کوتاه مدت و بلند مدت منتفی نیست. برای واکسیناسیون نسل آینده کشور که تمام سرمایه‌های ملی به شمار می‌آیند نباید با عجله و بدون احتیاط حرکت کرد. باید تحقیقات در این خصوص کامل گردد به نحوی که متولیان امر بتوانند مسئولیت عوارض احتمالی را عهده‌دار شوند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: بررسی این لایحه مهم در کمیسیون آموزش مجلس به اتمام رسیده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت؛ باتوجه به این لایحه‌ معلمان بزرگوار در ۵ درجه رتبه‌بندی خواهند شد، این رتبه‌بندی‌ها از معلم پایه آغاز و تا استاد معلم ادامه دارد و دریافتی این قشر نسبت به آن رتبه‌بندی افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سلامت ادارای، رفع تبعیض و رانت خواری به صورت جدی مدنظر ما بوده است، گفت: امروز به جای مبارزه با مفسد باید امکان رویداد فساد را کاهش دهیم. در طرحی که چندین ماه است با کمک یک تیم تخصصی در دست بررسی داریم و اخیراً در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، سعی داریم گلوگاه‌هایی که برای مدیران زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند حذف کنیم. در این طرح دریافتی‌ها، امضاهای طلایی، هدایا، سفرهای خارجی و مسائل این چنینی در سامانه مربوطه ثبت خواهد شد و ضمانت اجرایی آن نیز پیش بینی شده است.

عسگری با اشاره به اینکه بازار انحصاری و شبه‌دولتی خودرو باید شکسته شود، افزود: آزادسازی واردات خودرو مدنظر طرح اخیر مجلس نبود بلکه در نظر داشتیم ضمن حمایت از تولید کننده، حقوق مصرف کننده را نیز در نظر داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: طرح اخیر مجلس به تایید شورای نگهبان نرسید هرچند مطرح کردن آن ۵ تا ۱۰ درصد قیمت خودرو را تغییر داد اما در نظر داریم تا زمان اصلاحات طرح، بهبود و کنترل وضعیت بازار خودرو را از طریق وزارت صمت دنبال کنیم.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس به اقدامات دولت جدید و مسائل استانی اشاره کرد و افزود: در جلساتی که با اعضای هیأت دولت برگزار شد سعی کردیم نگاه واقعی به البرز را منتقل کنیم. اغلب تصور می‌کنند استان برخورداری هستیم اما دغدغه‌های البرزنشینان مطرح و نگاه واقعی برای دولتمردان ترسیم شد تا حمایت بیشتری از ناحیه دولت برای رفع نیازهای استان صورت گیرد.

عسگری یکی از مهمترین معضلات البرز را بحث آب عنوان کرد و افزود: آب شرب و آب صنعتی و کشاورزی در استان به تناسب میزان جمعیت استان و مهاجرپذیری در البرز نیست. در همین راستا موفق شدیم سهمیه آب البرز را از سدهای امیرکبیر و طالقان دو برابر افزایش دهیم. با این تفاصیل میزان مصرف آب زیرزمینی البرز از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: در این حوزه باید نرخ رشد جمعیت در سال‌های آتی را نیز در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کنیم به همین منظور تصفیه خانه‌ای در شمال رجایی شهر در حال احداث است که تا پایان سال به مدار متصل خواهد شد. همچنین تامین آب‌های صنعتی شهر اشتهارد با تکمیل فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کرج واقع در ماهدشت تأمین خواهد شد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه انباشتی از نیازها در البرز وجود دارد که باید بررسی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات استان کمبود سرانه‌های خدماتی است که با استانداردهای ملی و بین المللی فاصله زیادی دارند. برای مثال سرانه آموزشی استان البرز بسیار پایین است که دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و کمک خیرین موفق شدیم بخشی از این کمبودها را جبران کنیم، اما نیاز به نگاه ویژه دولت داریم چرا که سالانه ۱۲ هزار دانش آموز از طریق مهاجرت به جمعیت دانش‌آموزی البرز افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مهاجرت از استان مبدا باید کنترل شود یادآور شد: انتظار می‌رود دولت با تمرکز در استان‌هایی که نرخ مهاجرت بالایی دارند با تامین نیاز مردم از این روند جلوگیری کند همچنین در شورای برنامه‌ریزی استان درصدد هستیم تا هرگونه بارگذاری جمعیت در دو شهرستان کرج و فردیس از طریق انبوه‌سازی ممنوع شود چراکه در حال حاضر نیز کشش تامین آب و برق این دو شهرستان وجود ندارد.

عسگری در خصوص افزایش قیمت نان، تصریح کرد: دلیل نابسامانی و چندگانگی در قیمت نان این بود که علی‌رغم نرخ تورم در دو سال گذشته و افزایش هزینه نانوایان، دولت درصدد بود با اجبار و بدون حمایت منطقی از این کار خودداری کند، دولت گذشته به دلیل اینکه گرانی نان را در سابقه خود ثبت نکند از این اقدام جلوگیری کرد. دولت جدید نیز با توجه به اینکه آغاز فعالیت خود را پشت سر می‌گذاشت تمایلی به گرانی نان نداشت، اما واقعیت این است که با توجه به تورم موجود در کشور نیاز نانوایان نیز باید در نظر گرفته شود از این رو علی رغم اختلافات موجود، بررسی‌های لازم صورت گرفته و قیمت نهایی نان در آخرین روز هفته گذشته مشخص و توافق شده که در مسیر تأیید و ابلاغ قرار دارد.

وی در خصوص اینکه آیا مجلس برای افزایش حقوق برخی از اقشار برنامه دارد یا خیر بیان کرد: در سال گذشته افزایش حقوق نسبی برای بازنشستگان اعمال شد، البته هنوز در برخی از اقشار مطالباتی در خصوص همسان‌سازی حقوق وجود دارد که جزو اولویت‌های دولت قرار گرفته و در صورت تامین مالی اجرایی می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به مشکلات بیمه تاکسیرانان گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۰، اعتباری را برای بیمه برخی مشاغل از جمله رانندگان در نظر گرفته، البته در شرایط فعلی منابع درآمدی دولت محقق نشده و کسری بودجه وجود دارد اما دولت جدید با ارائه لایحه متمم بودجه و درخواست از مجلس می‌تواند این موضوع را برطرف کند. برای برخی از مشاغل، مشکلات بیمه‌ای وجود دارد که لازم است با پیگیری دولت و حمایت مجلس این موانع برطرف شود.

عسگری در ادامه به وجود زندان‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در سه گوش از شهر کرج چهار زندان وجود دارد که زندان‌های قزلحصار و رجایی شهر متعلق به حوزه تهران هستند. در این میان تنها ندامتگاه‌های مرکزی کرج و شهید کچویی فردیس محکومین دادگاه‌های البرز را نگهداری می‌کنند، در این حوزه بررسی‌هایی صورت گرفته است به هر حال خارج کردن چند هزار زندانی از استان نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است، اما براساس ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه که به بحث انتقال زندان‌ها به خارج از شهر پرداخته، انتقال زندان قزلحصار به عنوان یک تکلیف قانونی در اولویت قرار گرفته و در حال پیگیری است. تحقق این مهم نیاز به همکاری فرابخشی به‌ویژه میان قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها، وزارت کشور، استانداری و مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: وجود چندین هزار زندانی غیر بومی آسیب‌های اجتماعی بسیاری برای البرز به همراه دارد. به همین منظور مقدمات خروج زندان قزلحصار از استان بررسی شده و مکاتباتی نیز با قوه قضاییه صورت گرفته است، باتوجه به اهمیت موضوع، این اقدام را باید از راه منطقی و طرح‌های توجیهی پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول