اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

وزیر ارتباطات در مراسم آغاز سال تحصیلی خطاب به دانش‌آموزان: امید ما به شماست که آینده را بسازید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور در دبیرستان فرزانگان دو شهر تهران، از دانش‌آموزان حاضر در مراسم خواست که اهداف بزرگی را برای زندگی خود مشخص کنند.

وزیر ارتباطات در مراسم آغاز سال تحصیلی خطاب به دانش‌آموزان: امید ما به شماست که آینده را بسازید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان فرزانگان منطقه یک، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم با تاکید بر زندگی هدفمند، گفت: برای داشتن زندگی هدفمند نیاز به انگیزه داریم و آنچه که به ما انگیزه می‌دهد اهداف مشخص هستند.

وی باورها و اعتقادات را مشخص کننده اهداف افراد در زندگی عنوان کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت ما باید دانش آموزان را در انتخاب اهداف والا یاری دهند و  مسیر رسیدن به این اهداف در زندگی افراد را تسهیل کند.
وزیر ارتباطات خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم با تاکید بر لزوم چند بعدی بودن افراد و مخصوصا دانش آموزان نخبه، تاکید کرد: اهداف خود را در تمام ابعاد زندگی مشخص و تلاش کنید به این اهداف برسید و تنها هدف شما درس خواندن نباشد.
وی با اشاره به حضور خود در مراسم آغاز سال تحصیلی به نمایندگی از هیات دولت جمهوری اسلامی است، افزود: شما سرمایه‌های این کشور هستید و امید ما به شماست که آینده را بسازید و امیدواریم به کمک شما بتوانیم ایران اسلامی را بسازیم.
زارع‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی و فرصت‌های بی‌نظیر آن اشاره کرد و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار  شگفت‌انگیز است و فرصتهای بی نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم کرده است.
وی با اشاره به همه‌گیری کرونا در بهمن ۹۸ افزود: در همین زمان با تلاش جوانان نخبه و متخصص ایرانی و فراهم شدن زیرساخت‌های فناورانه لازم همچون نرم افزارهای مختلف آموزش الکترونیک مثل برنامه شاد، تلاش  که نظام تعلیم و تربیت دچار وقفه نشود؛ البته هر زیرساختی در ابتدا با مشکلاتی همراه است که با گذشت زمان رفع می‌شود.
وزیر ارتباطات به چالش‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های این حوزه مشغولیات کاذب و تلف کردن ساعت‌های باارزش وقت است که باعث فردگرایی و عدم توسعه مهارت‌های اجتماعی می‌شود.
وی در همین خصوص سوالی را خطاب به دانش‌آموزان طرح کرد و از آنان خواست تا مهترین فرصتها و چالشهای فضای مجازی را برشمرند و راهکارهای لازم برای استفاده حداکثری از مزایای این فضا و مقابله با آفتهای آن را ارائه دهند.
بر اساس همین گزارش، در ادامه این مراسم وزیر ارتباطات به صورت نمادین زنگ مدرسه را نواخت و با اهدای شاخه گل به دانش‌آموزان، ورود آنان به کلاس درس را خیر مقدم گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول