اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

بهره‌بر‎داری از پایانه «برکت» با هدف خدمت‌رسانی به زائران «اربعین»

پایانه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در منطقه مرزی مهران به بهره‌برداری رسید.

بهره‌بر‎داری از پایانه «برکت» با هدف خدمت‌رسانی به زائران «اربعین»

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، در جریان سفر محمد ترکمانه ،مدیرعامل بنیاد برکت به استان ایلام، پایانه برکت در منطقه مرزی ایران و عراق با راه‌اندازی خط 20 کیلومتری انتقال آب از شهر مهران به این پایانه به بهره‌برداری رسید. 

مدیرعامل بنیاد برکت درباره این طرح توضیح داد: علاوه بر خط 20 کیلومتری انتقال آب نسبت به احداث و تکمیل دو مخزن با ظرفیت 2 هزار مترمکعب در شهر مهران و 700 مترمکعب در پایانه برکت اقدام شده است که اولین مخزن به طور کامل تکمیل شده و دومین مخزن، مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: برای انتقال آب از شهر مهران به پایانه برکت 300 میلیارد ریال اعتبار تکمیلی هزینه شده و قرار است زائران حسینی از نتایج و برکات آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح دلایل احداث پایانه برکت در منطقه مرزی مهران، اظهار داشت: بنیاد این پایانه را در مساحت 30 هکتار و عملیات راه‌سازی 8 کیلومتر با هدف ساخت سوله‌های اسکان موقت، احداث محل پذیرایی و پارکینگ برای زوار حسینی در دست ساخت دارد.

ترکمانه اضافه کرد: ساخت مرکز جامع سلامت، تامین و نصب مخازن آب و 20 دستگاه آبسرد کن، احداث نمازخانه 200 متر مربعی، ساخت 200 چشمه سرویس بهداشتی و احداث 5 هزار متر مربع سایه‌بان از دیگر امکانات و خدمات در نظر گرفته شده برای زائران در پایانه برکت است.

وی یادآور شد: در سال 1397 بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر برای ورود به کشور عراق جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین از مرز مهران عبور کردند که این رقم در سال 98 به 3 میلیون و 700 هزار نفر رسیده است. احساس نیاز برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، بنیاد برکت را به احداث پایانه در این منطقه ترغیب کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به پایانه برکت، امکان خدمات‌رسانی به راهیان کربلا و زائران اربعین حسینی بیش از پیش فراهم آمده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 7 هزار و 857 طرح با حجم سرمایه‌گذاری 9 هزار و 291 میلیارد ریال را در در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را در مناطق روستایی و محروم استان ایلام به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول