اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش دو برابری ظرفیت واکسیناسیون کرونا در استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ظرفیت واکسیناسیون در استان کرمان به‌دلیل اینکه هم راحت‌تر در دسترس مردم قرار داشته باشد و هم ازدحام مردم کمتر شود، تقریبا دو برابر شده است.

افزایش دو برابری ظرفیت واکسیناسیون کرونا در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری امروز در یکصدمین جلسه ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کرمان شهرستان آبی و قرمز نداریم، اظهار داشت: ۹ شهرستان ارزوئیه، انار، رابر، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کوهبنان و نرماشیر در وضعیت زرد و ۱۴شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: هفته گذشته دو شهرستان ریگان و فهرج در وضعیت آبی قرار داشتند که این هفته متاسفانه به وضعیت زرد در آمدند و این دلیل به شکنندگی بیماری است.

بصیری بیان کرد: باید تمهیدات لازم با استفاده از طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از پیک ششم انجام دهیم و سه محور  نظارت و حمایت را باید رعایت کنیم.

وی افزود: بر اساس اعلام کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی کرونا، برگزاری جاماندگان اربعین برگزاری هر نوع مراسمی در تهران ممنوع شد و در استان‌ها بر عهده استانداران گذاشته شده و استاندار کرمان این مسأله را بر عهده فرمانداران شهرستان‌ها گذاشته شده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند رو به کاهشی بیماری در استان کرمان مانند سایر استان‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۸۵۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان به‌دلیل بیماری کرونا بستری هستند که بیش از نیمی از این افراد تست‌شان مثبت و مابقی علائم بالینی کرونا دارند.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: در اوج پیک بیماری نزدیک به دو هزار بیمار داشتیم و در کل استان به‌صورت یکپارچه  شیب نزولی را طی می‌کند و امیدواریم این شیب نزولی همچنان به قوت خودش ادامه پیدا کند تا نزدیک به صفر یا ۱۰۰ مانند موج‌های قبلی شویم.

وی بیان کرد: ظرفیت واکسیناسیون به‌دلیل اینکه هم راحت‌تر در دسترس مردم قرار داشته باشد و هم ازدحام مردم کمتر شود، تقریبا دو برابر شده است؛ اما ما اکنون کمتر از نصف ظرفیت واکسیناسیون مراجعه‌کننده داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: نزدیک به یک‌میلیون و ۲۵۰هزار نفر یک دز واکسن و نزدیک به ۵۸۰ هزار نفر دو دز واکسن را در سطح استان دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: جمعیت هدف بالای ۱۸ سال  استان نزدیک به ۵۹ درصد یک دز و ۲۶ درصد  دو دز  واکسن دریافت کرده‌اند.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: برای اینکه زنجیره بیماری قطع شود، باید حداقل ۷۰ درصد جمعیت عمومی واکسن دریافت کنند، یعنی از ۳ میلیون و ۴۰۰هزار نفر جمعیت استان باید حدود دو میلیون نفر واکسن تزریق کنند تا زنجیره بیماری در استان قطع شود و  برای اینکار نیاز به همکاری همه داریم.

رشیدی‌نژاد گفت: فعلا الزامی برای واکسیناسیون وجود ندارد؛ اما به احتمال زیاد در آینده نزدیک افرادی که واکسن نمی‌زنند از بعضی از خدمات محروم می‌شوند. افرادی که واکسن دریافت می‌کنند ممکن به بیماری دچار شوند؛ اما بیماری‌های آنها خفیف و مرگ و میر را کاهش می‌دهد و این مسأله در جهان ثابت شده است و باید مردم را برای زدن واکسن تشویق کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول