اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تفاوت یک روستایی و کارگر کهگیلویه و بویراحمدی با سایر استان‌ها/بیمه‌ای که از آن بی‌خبرند

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از کم اطلاعی مردم و بسیاری مسئولان استان از وجود چنین بیمه‌ای اظهار تاسف کرد.

تفاوت یک روستایی و کارگر کهگیلویه و بویراحمدی با سایر استان‌ها/بیمه‌ای که از آن بی‌خبرند

عیسی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص بیمه شدگان روستایی و عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در استان ۲۷ هزار و ۵۰۰ خانوار بیمه‌ شده اصلی و بالغ بر ۸۵۰ خانوار مستمر بگیر داریم که قریب به ۲ هزار نفر در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۲۶ کارگزار مستقر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و ادارات امور عشایر استان داریم که آماده نام نویسی از افراد ۱۸ تا ۵۰ سال هستند به شرط اینکه در مناطق روستایی و عشایری و شهری زیر ۲۰ هزار نفر زندگی کرده یا کشاورزان غیر ساکن در روستا باشند.

این مسئول باین داشت: خوشبختانه ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند و از 390 هزار تومان تا حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می‌توانند از مزایای بازنشستگی و مستمری پیری و مستمری از کار افتادگی مستمری بازماندگان استفاده کرده و جوانان نیز مزیت سابقه استفاده کنند.

کریمی گفت: هم اکنون جز ۵ استان برتر کشور در بحث بیمه شدگان هستیم اما در استان عدم اطلاعات کافی مردم از بیمه و مزایای آن و متاسفانه حتی عدم اطلاع مسئولان استان از مشکلاتی است که همچنان توجیه نیستند و نیازمند اطلاع‌رسانی از طرق مختلف جهت فرهنگ سازی بیمه روستاییان هستیم.

وی ادامه داد: این بیمه اختیاری بوده که باید اعتماد سازی و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد سعی کردیم از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنیم و اهرم فشاری هم در اختیار نیست.

کریمی گفت: امروز جلسه‌ای با ائمه جمعه استان داریم آنها را توجیه می‌کنیم تا در خطبه‌های نماز جمعه و در این فضا اطلاعات را در اختیار مردم قرار دارند در حوزه وزارت کشور دهیاران و بخشداران و فرمانداران باید قوی‌تر عمل کند اما متاسفانه به دلیل تغییرات پی‌درپی و گسترده ای که همواره وجود داشته کار برای ما سخت می شوند تا بخواهیم افراد و مسئولان جدید را توجیه کنیم.

این مسئول در ادامه گفت: امیدواریم در دولت جدید نیروهای تازه‌نفس در مصدر کار قرار گیرند تا این مهم را بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی اجرایی کنند هر چند استانی هستیم که در باب بیمه نیازمند به فرهنگ سازی بوده استانی که کمترین بازنشسته در میان کشاورزان و روستاییان و افراد کم سواد و بی‌سواد را در کل کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برای مثال در استان مرکزی به دلیل وجود کارخانه‌های صنعتی اکثریت قریب به اتفاق افراد کم سواد و کارگران بیمه بازنشستگی دارد اما استان کهگیلویه و بویراحمد و عشایر و روستاییان ما به دلیل نبود واحدهای صنعتی همچنان بعد از «ازکار افتادگی» بیمه برای امرار معاش خود ندارند.

کریمی گفت: امیدواریم که همه دستگاه‌های فرهنگی اعم از صدا و سیما و معلمان و رسانه‌ها و خبرنگاران برای فرهنگ‌سازی کمک کنند تا بتوانیم ۱۰۰ درصد جامعه هدف خود را تحت پوشش قرار دهیم.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه در استان و در کل کشور ۳۰ درصد از جامعه هدف زیر پوشش این بیمه قرار گرفته که نیاز به تلاش بیشتری است.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول