اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت ارج نهادن به جایگاه و مقام رفیع معلمی در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: جامعه باید ارزش و جایگاه معلمی را دانسته و مقام و منزلت معلمین را رعایت کنند و دانش آموزان نیز باید از فرصت تعلم استفاده کرده و با تمام توان علم، آموخته و خود را به درگاه خداوند مقرب کنند.

ضرورت ارج نهادن به جایگاه و مقام رفیع معلمی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام  سید مهدی قریشی در آیین زنگ‌مهر در ارومیه، اظهار داشت: مسئله تعلیم و تعلم در دین اسلام امری مقدس است و هیچ دین و مکتبی به مسئله علم این چنین اهمیت نداده است.

وی ادامه داد: آیات قرآنی مملو از مباحث اهمیت علم آموزی بوده و اولین آیه‌ای که بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد درخصوص خواندن و از نوع علم است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: معجزه اصلی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله یعنی قرآن از نوع علم و کتاب بوده و خداوند خود را معلم معرفی کرده و مسئله علم آموزی را قبل از مسئله خلقت در قرآن بیان کرده است.

قریشی ادامه داد: مقام و منزلت معلم در اسلام بسیار بزرگ و بالاست به طوری که همه جن‌بندگان عالم برای کسی که تعلیم و تعلم در دست اوست استغفار می‌کنند.

وی بیان کرد: یادگیری علم از حسنات است و خداوند به کسانی که به دنبال علم آموزی هستند ثواب عمل خیر خواهد داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درس دادن و درس یاد گرفتن در درگاه الهی تسبیح است و اجر و ثواب جهاد در راه خداوند را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعلیم و تعلم سبب تربیت انسان می‌شود و انسان را به مقامات رفیع و کمال و سعادت می‌رساند، بیان کرد: بنابراین هرکاری در راستای تعالی انسان باشد مورد توجه خداوند و عبادت محسوب می‌شود و بالاتر از شغل معلمی شغلی در عالم اسلام وجود ندارد لذا معلمین باید به داشتن این شغل افتخار کنند.

وی بیان کرد: جامعه باید ارزش و جایگاه معلمی را دانسته و مقام و منزلت معلمین را رعایت کنند و دانش‌آموزان نیز باید از فرصت تعلم استفاده کرده و با تمام توان علم، آموخته و خود را به درگاه خداوند مقرب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی  نیز در این آیین اظهار داشت: در سال‌تحصیلی جدید، ۶۴۶ هزار دانش‌آموز در ۵ هزار و ۱۵۰ مدرسه و ۲۳ هزار کلاس در آذربایجان‌غربی مشغول تحصیل خواهند بود. 

مهین منافی ادامه داد: ۳۹ هزار فرهنگی استان در بستر شاد و کلاس‌های حضوری فرآیند آموزش را تداوم می‌بخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: آموزش حضوری با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سه هزار و ۲۴ مدرسه روستایی آغاز می‌شود.

وی گفت: بیش از ۹۷درصد فرهنگیان استان دز اول واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند و دوز دوم با واکسیناسیون ۷۶ درصد فرهنگیان استان ادامه دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: برای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله برنامه‌ریزی شده است تا زمینه بازگشایی تدریجی مدارس فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول