اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

فایزر به کودکان در معرض خطر تزریق می‌شود

معاون وزیر بهداشت مکزیک اعلام کرد: واکسن کووید 19 شرکت فایزر/بیوان‌تک تنها واکسنی است که در مکزیک برای کودکان 12 تا 17 ساله در معرض خطر استفاده می‌شود.

فایزر به کودکان در معرض خطر تزریق می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تودی‌آنلاین، هوگو لوپز-گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک و مسئول مقابله با همه‌گیری کرونا اعلام کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر/بیوان‌تک تنها واکسنی است که در مکزیک برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله در معرض خطر استفاده می‌شود.

بنابر این تصمیم، مکزیک کمپین واکسیناسیون خود را برای کودکان مبتلا به مشکلات بهداشتی مانند سرطان، دیابت یا بیماری‌های قلبی عروقی که آنها را در برابر ویروس آسیب پذیر می‌کند، گسترش می‌دهد.

کمیسیون مرکزی مراقبت از خطرات بهداشتی (کوفپریس) این کشور  آذرماه سال گذشته مجوز استفاده از واکسن فایزر در برابر کووید ۱۹ را صادر کرد.

شرکت داروسازی فایزر نیز هفته گذشته اعلام کرد واکسن کووید۱۹، واکنش‌های ایمنی را در بدن کودکان پنج تا ۱۱ ساله تقویت می‌کند و به همین دلیل برنامه دارد تا هرچه زودتر برای دریافت تاییدیه و آغاز تزریق آن به کودکان در ایالات متحده، اروپا و کشورهای دیگر اقدام کند.

مسئول مقابله با همه‌گیری کرونا در مکزیک اعلام کرد، لازم است سایر شرکت‌های دارویی نیز در زمان مناسب تجزیه و تحلیل خود را ارائه دهند و نشان دهند که واکسن‌ها می‌توانند در کودکان و نوجوانان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

دولت تخمین می‌زند، در ابتدا به ۷۵۰ هزار تا ۱.۵ میلیون کودک در معرض خطر واکسن را تزریق کند.

انتهای یپام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول