اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پرواز ۵۰۰ هزار ساعته هوانیروز در دفاع مقدس/ هوانیروز جان بر کف در حال انجام وظیفه است

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان گفت: هوانیروز در ۸ سال دفاع مقدس حدود ۵۰۰ هزار ساعت پرواز کرد و همین هوانیروز امروز به‌ دست جوانان انقلابی و ولایی در حال پیش‌برد اهداف خود است.

پرواز ۵۰۰ هزار ساعته هوانیروز در دفاع مقدس/ هوانیروز جان بر کف در حال انجام وظیفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرسرتیپ محمود محمدعلی‌فام پیش از ظهر امروز در سلسله نشست‌های نسل ما در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایام اربعین اظهار داشت: هر چه که درباره دفاع مقدس بگوییم کم گفته‌ایم ولی امروز نیروهای مسلح به این افتخار می‌کند که پس از ۸ سال دفاع مقدس یک وجب از خاک‌مان دست دشمن اجنبی نیست.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان پیرامون عوامل پیروزی جنگ عنوان کرد: در آن روز رهبری داشتیم که ولایت‌مدارانه، با آرامش و قوت قلب جبهه و جنگ را هدایت می‌کرد؛ شاید امروز از نقش امام(ره) در جنگ کم‌تر یاد شود اما اگر در آن روز موفقیتی کسب می‌شد همه به دلیل رهبری عالمانه، مشفقانه و آرام پیر جماران بود.

وی بیان‌ داشت: در کنار ایشان، شاگرد خلف‌شان فرمانده معظم کل قوا حضور داشتند و حضور مستقیم و مداوم ایشان در کنار رزمندگان و نیروهای مسلح روحیه‌بخش بود؛ تا به حال شاهد چنین موردی نبودیم که شخص دوم کشور مستقیم در صحنه نبرد حضور داشته باشد.

رزمندگان به ۲ بال شهادت و ولایت مجهز بودند

محمدعلی‌فام خاطرنشان کرد: از عوامل دیگر پیروزی در جنگ ۸ ساله جنگیدن عاشقانه و ولایت‌مدارانه رزمندگان بود یعنی رزمندگان به ۲ بال شهادت و ولایت مجهز بودند.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان در خصوص نتایج جنگ گفت: جنگ باعث کسب تجربه و به کارگیری رشد و خلاقیت شد؛ نتیجه دیگر جنگ این بود که چهره واقعی دشمنان‌ انقلاب اسلامی ایران مشخص شود.

وی تأکید کرد: از نتایج دیگر جنگ صادر شدن انقلاب به دیگر کشورها بود و نتیجه آخر نیز پرورش روح و جسم جوانان و کشور بود.

محمدعلی‌فام عنوان کرد: اگر موفقیتی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حاصل می‌شد مردم پشتیبان و حامی نیروهای مسلح بودند و با اطمینان خاطر بیان می‌کنم که امروز هم نیروهای مسلح‌مان در آماده‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

پرواز ۵۰۰ هزار ساعته هوانیروز در دفاع مقدس

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان یادآور شد: هوانیروز در ۸ سال دفاع مقدس حدود ۵۰۰ هزار ساعت پرواز کرد و همین هوانیروز امروز به‌ دست جوانان انقلابی و ولایی در حال پیش‌برد اهداف خود است.

وی اظهار کرد: راهبردمان، راهبرد تدافعی است اما اگر اجنبی گوشه چشمی به کشور داشته باشد منتظر امر رهبری هستیم.

هوانیروز در رزمایش جاسک رتبه پنجم را گرفته است

محمدعلی‌فام در خصوص دستاوردهای هوانیروز گفت: در رزمایش بزرگ «جاسک» هوانیروز رتبه‌ پنجم را گرفت؛ امروزه در مرکز آموزش شهید وطن‌‌پور کلیه آموزش‌های بالگردی از صفر تا ۱۰۰ در خصوص علوم و فنون پرواز و مهندسی پرواز در حد استاندارد بالا توسط جوانان آموزش داده می‌شود.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان بیان داشت: امروز از کشورهای دوست و همسایه دانشجو داریم و اگر بالگردی در این آسمان می‌چرخد، خلبان و مهندس پرواز این بالگرد در مرکز آموزش شهید وطن‌‌پور آموزش دیده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی همین دوره‌ها توسط آمریکایی‌ها برگزار می‌شد اما از زمان رفتن‌شان تمام آموزش‌ها توسط اساتید مرکز آموزش انجام شده است.

محمدعلی‌فام اذعان داشت: هوانیروز در ۸ پایگاه در ۳۰ استان کارهای امدادی را انجام می‌دهد و‌ علاوه بر خارج از کشور، در خدمت مردم برای امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای و مناطق صعب‌العبور است و به وزارت علوم و مردم کمک می‌کند.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان تأکید کرد: در خط مقدم مبارز‌ه‌ با ویروس کرونا، هوانیروز مانند دیگر ارگان‌ها به کادر پزشکی کمک می‌کند و در ۷ پایگاه بیمارستان صحرایی و ۲ مرکز واکسیناسیون در حال خدمت هستیم.

هوانیروز جان بر کف در حال انجام وظیفه است

وی توضیح داد: این قول را به شما دانشجویان می‌دهم که جان‌برکف و ایثارگرانه در حال انجام وظیفه هستیم و اگر اجنبی گوشه چشمی به کشورمان داشته باشد در کسری از ثانیه با امر رهبر معظم انقلاب جواب آن‌ها را خواهیم داد.

محمدعلی‌فام عنوان کرد: فرمانده‌مان رهبر معظم انقلاب است، شخصی که با یک سخنرانی ۶ دقیقه‌ای کل برنامه‌ریزی و تئوری دشمنان را به هم می‌ریزد و این افتخار ما است.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان در پایان گفت: از ۲ جهت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افتخار می‌کنیم؛ اول اینکه رهبرمان است و دوم اینکه فرمانده کل قوایمان است.

به گزارش خبرنگار فارس، در انتهای این نشست از امیر سرتیپ محمود محمدعلی‌فام تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول