اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سه پروژه آموزشی در فردیس به بهره برداری رسید

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس، از افزایش سه مدرسه به سرانه آموزشی شهرستان خبر داد و گفت: فردیس از کمبود فضای آموزشی رنج می برد و کمبود نیروی انسانی در مقطع متوسطه فردیس بیش از ۱۶ هزار ساعت است.

سه پروژه آموزشی در فردیس به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ولی الله احمدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس، امروز در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس در دبیرستان شهیدسمیعی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: امسال  بیش از ۱۰۳ هزار دانش آموز را میزبانی می کنیم که با همت ۴ هزار معلم فرآیند آموزش را در سال جدید آغاز می کنند. این تعداد دانش آموز  در ۴۰۰ مدرسه و ۵ هزار کلاس ساماندهی شدند و از امروز همزمان با سراسر کشور   در بستر فضای مجازی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان فردیس ثبت نام تمام دانش آموزان میان پایه انجام شده  و ورودی ها هم بیش از ۹۰ درصد ثبت نام شدند.

همه دانش آموزان در بیش از  ۲۵۰۰ کلاس  دولتی و همین تعدادکلاس غیردولتی ساماندهی  شدند و ما در شروع سال تحصیلی هیچ دانش آموز بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نداریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس با اشاره به  کمبود فضای آموزشی در فردیس، گفت: امسال  ۴ کد مدرسه از جمله شهید باهنر متوسطه اول، هنرستان فاطمه الزهرا در فلکه پنجم فردیس، در مدرسه  ابوذر در مقطع متوسطه اول با توجه به تراکم دانش آموزی منطقه یک شیفت اضافه شده و به صورت دوشیفت اداره می شود و هنرستان خورشید به نام شهید پناهی  در مشکین دشت  را توانستیم به ظرفیت فضاهای آموزشی شهرستان  اضافه کنیم. امادر فلکه پنجم، ارم و اهری هنوز هم از کمبود فضای آموزشی رنج می‌بریم.

 وی افزود:  از ۱۰‌ پروژه مدرسه  در حال ساخت در شهرستان فردیس، مدرسه مهر عظام در نگارستان تحویل شد و سمپاد یا تیزهوشان پسر را در آن پیش بینی کردیم. مدرسه خورشید در مشکین دشت تحویل و هنرستان در آن مستقر شد. امیدواریم مدرسه خیرساز بعثت در شهرک بعثت مشکین دشت نیز  در این هفته آماده تحویل شود. تلاش می کنیم مابقی پروژه ها نیز  به تدریج آماده شود. 

احمدی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت مدرسه  در فردیس، بیان کرد:  در صورتی که زمینی با کاربری آموزشی دولتی تامین شود،  تلاش می کنیم  از ظرفیت خیرین بزرگوار برای ساخت و تامین فضای آموزشی بهره  بگیریم.

وی همچنین در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: نیاز به معلم در مقطع ابتدایی بسیار اندک است و فقط به  ۴ یا ۵ معلم دو نوبتی و حق التدریسی اضافه کار رسیده است.  اما در مقطع متوسطه بیش از ۱۶ هزار ساعت کمبود معلم داریم که از محل حق التدریس همکاران رسمی یا همکاران بازنشسته تامین شده و ابلاغ هم برای آنها صادر شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول