اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مطالبه مخاطبان «فارس من»؛ روایت رشادت‌های «علی لندی» باید در کتاب‌های درسی ماندگار شود

علی لندی، نوجوانی 15 ساله اهل ایذه که برای نجات جان دو زن از آتش، با سوختگی بیش از 90 درصد جان باخت. این پویش خواستار ثبت نام او در کتب‌ درسی است.

مطالبه مخاطبان «فارس من»؛ روایت رشادت‌های «علی لندی» باید در کتاب‌های درسی  ماندگار شود

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لندی، نوجوانی ۱۵ ساله ساکن شهرستان ایذه در استان خوزستان است که چندی پیش برای نجات دو زن از حادثه آتش سوزی، جان خود را به خطر انداخت و با سوختگی بیش از ۹۰ درصد جان باخت.

 پس از درگذشت این نوجوان فداکار که پیش از ورود آتش نشانان جان این دو زن را از مرگ حتمی نجات داد، حالا  مردم در پویش‌هایی در فارس من به پاس قدردانی از این این اقدام بشر دوستانه این نوجوان، خواستار مکتوب شدن نام و سرگذشت زندگی این نوجوان ایذه ای در کتب درسی دانش آموزان شدند.

در بخشی از این پویش آمده است:« از مسؤلین دفتر تالیف کتب درسی درخواست داریم با ثبت داستان از خودگذشتگی و ایثار علی لندی در یکی از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان موافقت کنند تا فداکاری این نوجوان سر رشته‌‌ای برای فرزندان آینده این سرزمین باشد.»

در همین رابطه نیز پیام‌های بسیاری برای درج  نام این نوجوان قهرمان در کتب درسی  منتشر شد، از جمله آن می توان به پیام قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اشاره کرد. این قرارگاه در پیامی اعلام کرد: زندگینامه و عمل شهادت گونه و افتخارآمیز علی لندی در کتاب‌های درسی مکتوب و مثل داستان دهقان فداکار در ذهن همه دانش آموزان این مرزوبوم ثبت و ضبط شود.

در بخش دیگری از این پیام آمده است:«به نمایندگی از تمامی دانش آموزان عضو خانواده بزرگ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کل کشور، استدعا داریم چنان‌که در هشت سال دفاع مقدس در تک‌تک رویدادها جوانان و نوجوانان این سرزمین به‌سان خورشید درخشیدن، چون شهید فهمیده‌ها، بهنام محمدی‌ها و هزاران لاله دیگر که نامشان همیشه هست و یادشان پابرجاست؛ زندگینامه و عمل شهادت گونه و افتخارآمیز این نوجوان آسمانی نیز در کتب درسی مکتوب و مثل داستان دهقان فداکار در ذهن همه دانش آموزان این مرزوبوم ثبت و ضبط شود، باشد که الگویی عملی برای آموختن رفتار انسان‌های بزرگ شود. علی عزیزمان بزرگ‌مردی بود که داستان ایثارش برای همه درس‌آموز است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول