اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیشترین آسیب در زمان شیوع کرونا به مسائل تربیتی دانش آموزان وارد شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حوزه‌های مختلفی در کشور آسیب دیده که بیشترین آسیب در حوزه آموزش و پرورش به ویژه مسائل تربیتی دانش آموزان بوده است.

بیشترین  آسیب در زمان شیوع کرونا به مسائل تربیتی دانش آموزان وارد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمال‌الدین نظرنژاد امروز در مراسم اهدای بسته‌های لوازم‌التحریر و معیشتی «حاج محمد شهرکی» به دانش آموزان در روستای «فیضیه یک» اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا حوزه‌های مختلفی دچار آسیب شدند اما بیشترین آسیب به حوزه آموزش و پرورش به ویژه مسائل تربیتی دانش آموزان بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال روند آموزش به سوی حضوری شدن بوده و از ۳ هزار و ۳۰۶ کلاس درس فعال در شهرستان، امروز ۲۲۱ کلاس درس روستایی به صورت حضوری بازگشایی شدند.

* ۵۸۹۶ معلم گنبدی برای ۸۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز تدریس خواهند کرد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امسال ۵ هزار و ۸۹۶ فرهنگی در قالب کلاس‌های حضوری، غیرحضوری و تلفیقی برای ۸۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز تدریس خواهند داشت.

وی ادامه داد: تاکیدات لازم به خانواده های دانش آموزان برای آموزش فرزندانشان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک انجام شده و در مدارس نیز فاصله هر دانش آموز با دانش آموز دیگر یک و نیم متر مربع خواهد بود.

 

نظرنژاد ضمن تشکر از فعالیت‌های خیرخواهانه «حاج محمد شهرکی» در حوزه آموزش و پرورش گفت: حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی فعالیت‌های خوبی در حوزه مدرسه‌سازی، تهیه و توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و بسته‌های معیشتی بین دانش آموزان نیازمند داشته و امسال نیز مانند سال‌های گذشته در مدرسه حاج محمد شهرکی روستای فیضیه یک که توسط خودشان احداث شده  همزمان با بازگشایی مدارس این مراسم برگزار شد.

*تمهیدات لازم برای صیانت از سلامتی دانش آموزان در مدارس اتخاذ شده است

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: از جایگاه ستاد مبارزه با بیماری کرونا تمام تلاش خود را به کار بستیم تا امسال سال تحصیلی پویا تر را نسبت به سال‌های گذشته داشته و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شود.

عبدالقدیر کریمی گفت: تمام دغدغه ما صیانت و حفاظت از سلامتی دانش آموزان در کنار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بوده و سلامتی آنها خط قرمز ما است و تلاش می‌کنیم تا با نظارت دقیق، اصول بهداشتی در مدارس  بین دانش‌آموزان رعایت شود.

وی بیان کرد: نیکوکارانی مانند «حاج محمد شهرکی» از افتخارات شهر ما بوده و وی در حوزه‌های مختلف آزادی زندانیان، آموزش و پرورش، کمک به نیازمندان و به ویژه در زمان کرونا کمک به تجهیز و خرید امکانات پزشکی و درمانی فعالیت‌های خیرخواهانه خوبی انجام دادند.


حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی


حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی

 

فرماندار شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی مردم، همکاری همه حوزه‌ها و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان توانستیم از وضعیت بحران خارج شده و امید داریم با مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و مردم بتوانیم به وضعیت آبی و سفید برسیم.

* هزینه در حوزه آموزش و پرورش یک سرمایه اجتماعی برای آینده است
حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی در این مراسم اظهار کرد: معتقدم هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه اجتماعی در آینده به شمار می‌رود و هر چقدر در این حوزه هزینه شود کم است.

وی بیان کرد: زمانی که به دانش آموزان کمک می‌کنم و آنها خوشحال می‌شوند لذت و آرامش خوبی به من دست می‌دهد که قابل بیان نیست.

نیکوکار گنبدی گفت: با توجه به اعتبارات و منابع مالی محدود، دولت به تنهایی نمی‌تواند در همه حوزه‌ها به ویژه آموزش و پرورش هزینه کند و باید مردم و به ویژه خیرین در این زمینه مشارکت کنند.

 

حاج‌محمد شهرکی ابراز کرد: امسال همانند سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده که بخشی از آنها در استان‌های دیگر انجام شده است.

وی ادامه دهد: بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات و دیگر مایحتاج غذایی نیز بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.
در این مراسم زنگ‌بازگشایی مدارس به صورت متمرکز به صدا در آمد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول