اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای مجالس تعزیه به مناسبت اربعین حسینی در یزد

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، مجالس تعزیه‌‌ شهدای کربلا توسط گروه «راویان عطش» در دارالعباده یزد اجرا شد.

اجرای مجالس تعزیه به مناسبت اربعین حسینی در یزد

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، همزمان با ماه‌ صفر و فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، چهار مجلس تعزیه‌ با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی به همت گروه تعزیه‌خوانی‌ «راویان عطش» در «یزد؛ حسینیه ایران» به اجرا درآمد.

این مجالس به مدت چهار شب به ترتیب با اجرای تعزیه‌‌ «حر بن یزید ریاحی»، شهادت «حضرت علی اکبر(ع)»، شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)»، «بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س)» با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نخلستان تشنگان فرات قاسم‌آباد برگزار شد.

در اجرای این هنر آئینی و مردمی ۲۰ هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان همکاری داشتند و بخش‌هایی از این مجالس نیز به صورت مجازی از صفحه اینستاگرامیraviyanatash.yazd  برای علاقه‌مندان پخش شد.

گروه تعزیه‌خوانی راویان عطش به سرپرستی هادی صندوق‌ساز فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده و نخستین گروه‌ تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد به شمار می‌آید.

این گروه تاکنون حدود ۷۰ مجلس تعزیه بر اساس تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی(میر عزا) و دکتر جابر عناصری در استان یزد و مناطق مختلف کشور اجرا کرده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول