اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان هر ۲ ماه یکبار شاهد یک بحران بزرگ/ نجار: تنها موفق به جذب ۵ بالگرد شده‌ایم

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان برای آتش‌سوزی در دو منطقه «یانه‌سر» و «درازنو» با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، جلال ایری نماینده مردم غرب استان و هادی حق‌شناس استاندار گلستان در ساختمان مدیریت بحران گلستان برگزار شد.

گلستان هر ۲ ماه یکبار شاهد یک بحران بزرگ/ نجار: تنها موفق به جذب ۵ بالگرد شده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس سازمان مدیریت بحران ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها عمدی بوده‌اند که برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه صورت گرفته است.

اسماعیل نجار اظهار کرد: براساس وظیفه‌مندی قانونی وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری نیروهای مسلح نسبت به اطفا حریق اقدام کنند.

نجار: تنها موفق به جذب ۵ بالگرد شده‌ایم

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت در طول ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته تنها موفق به جذب پنج بالگرد شده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای برای همراهی نیروهای مسلح در بحران‌ها داشته‌اند، گفت: باید سطح آگاهی عمومی را افزایش دهیم و همچنین به طور جدی با عاملان ایجاد آتش‌سوزی‌ها برخورد کنیم.

نجار خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون تلاش‌های جدی برای تامین بالگرد صورت گرفته و البته تاکنون ۱۶ پایگاه امدادی در کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: آتش‌سوزی در دو منطقه یانه‌سر و درازنو از ظهر یکم مهر آغاز شد که تا به این لحظه حریق یانه‌سر اطفا شده اما مهمترین عامل ادامه حریق درازنو شدت وزش باد است.

* منصور: تاکنون ۷۰ درصد حریق در درازنو اطفا شد/ گلستان پس از فارس بیشترین حریق را در طول یک سال گذشته تجربه کرد

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه مدیریت بحران استان گلستان گفت: گلستان پس از فارس بیشترین حریق را در طول یک سال گذشته تجربه کرده است.

مسعود منصور اظهار کرد: تعداد حریق‌ها در یک سال گذشته ۴۵ درصد و مساحت آتش‌سوزی‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم همراه در مقابله با بحران باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند، تصریح کرد: همراهی همگانی نیروها چشمگیر و شایسته تقدیر است اما مهمترین مسئله شرایط سخت محیطی و سرعت باد بوده که امیدواریم چنانچه نیروی انسانی و آب مورد نیاز تامین شود هرچه سریع‌تر اطفا انجام پذیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: تا‌کنون ۷۰ درصد حریق اطفا شده که البته امکان حرکت بالگرد به دلیل وجود مه ندارد.

*  حق‌شناس: درخواست ۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ را برای مقابله با بحران‌ها در گلستان داریم

استاندار گلستان در جلسه مدیریت بحران استان گفت: از ستاد مدیریت بحران کشور در خواست ۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ را برای مقابله با بحران‌ها در گلستان داریم تا بتوانیم با جایگزینی تجهیزات مستهلک و خرید تجهیزات بروز با بحران‌ها مقابله لازم را داشته باشیم.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: تقریبا هر دو ماه یکبار شاهد یک بحران در گلستان هستیم که خوشبختانه تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم در مدیریت این بحران‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: در بحران‌ها همه چیز از روال خارج می‌شود اما همواره تلاش ما به حداقل رساندن عوارض بحران است.

استاندار گلستان گفت: در گلستان شاهد اقلیم‌های مختلف طبیعی هستیم و در کنار بیابان شاهد پارک ملی گلستان هستیم به همین دلیل خواهان ایجاد کمیته‌ای برای بررسی آتش‌سوزی‌های ۲۰ سال گذشته هستیم تا در کانون‌های حریق استان ایستگاه‌های دائمی ایجاد کنیم.

* گلستان آمادگی استقرار پایگاه امداد و ایستگاه دائمی بالگرد را دارد

حق‌شناس خاطرنشان کرد: باید در هر نقطه که آتش‌سوزی رخ می‌دهد تا شعاع چهار کیلومتری منطقه ممنوعه اعلام شود و تمام نیروهای شهرستانی با این مسئله همراهی کنند.

وی ادامه داد: در دو نقطه فرودگاه گرگان و کلاله آمادگی استقرار پایگاه امداد و ایستگاه دائمی بالگرد را داریم.

استاندار گلستان گفت: باید نقاط بحرانی به تجهیزات لازم برای مقابله با بحران مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، متاسفانه سه روز است که شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌های درازنو و جهان‌نما استان گلستان هستیم آتشی که مساحت بسیار زیادی از جنگل‌ها را از بین برده است امیدواریم هرچه سریع‌تر این آتش‌سوزی مهار شود و دیگر شاهد اینگونه بحران‌ها در گلستان نباشیم

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول