اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارش مبسوط علوم پزشکی گیلان در حضور مجمع نمایندگان استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با مجمع نمایندگان گیلان از وکلای گیلانی خانه ملت خواست تا در جهت رفع چالش‌های حوزه سلامت و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان مساعدت و همکاری کنند.

گزارش مبسوط علوم پزشکی گیلان در حضور مجمع نمایندگان استان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در راستای برگزاری سلسله نشست‌های مجمع نمایندگان گیلان با رؤسای دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گیلان، پیش از ظهر امروز نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مجمع نمایندگان استان در سالن اجلاس دیوان محاسبات گیلان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با ارائه گزارش کلی اقدامات خدمات درمانی و تشخیصی کرونا در استان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۳۰۷ هزار مورد مبتلا در سطح استان به ثبت رسیده و طی این مدت، حدود ۷۰ هزار بیمار نیز در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند.

دکتر ارسلان سالاری پیک اول و پنجم کرونا در گیلان را قابل‌توجه دانست و با اشاره به اهم اقدامات دانشگاه در جهت مدیریت بهینه این بیماری، افزود: مرکز اورژانس پشتیبان سایت لاکان با ۱۲۰ تخت و بااعتبار ۷۰ میلیارد تومانی تجهیز شد و به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دیگر اقدامات انجام‌شده در پیک پنجم کرونا اشاره کرد و گفت: تجهیز اورژانس جدید بیمارستان حشمت رشت با ۵۴ تخت ویژه و تجهیز و بهره‌برداری از ICU جدید بیمارستان پورسینا با ۲۲ تخت از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای افزایش تخت‌های درمانی بوده است.

سالاری همچنین به همکاری ارتش در جهت افزایش تخت‌های درمانی در گیلان اشاره کرد و گفت: بیمارستان دائمی ویژه بیماران تنفسی با ظرفیت ۶۰  تخت توسط نیروی زمینی ارتش با قابلیت استقرار ۱۰۰ تخت درمانی در محوطه مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی، با اشاره به نیاز ۶۰ تنی به اکسیژن طبی در بیمارستان‌های استان، خاطرنشان کرد: تنها نیمی از اکسیژن موردنیاز بیماران در گیلان تولید می‌شد که در جهت جبران کمبودها ۹ دستگاه اکسیژن ساز جدید و سه مخزن اکسیژن جدید از ابتدای مردادماه سال جاری راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف در گیلان تزریق‌شده، افزود: با راه‌اندازی  ۴۲۹ پایگاه واکسن در گیلان، حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف، دز نخست و بالغ‌بر ۲۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سالاری با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر بیان کرد: راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی،  افتتاح مرکز کوهورت سالمندان، افزوده شدن ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس، افتتاح نخستین مرکزکاشت حلزون شنوایی در قطب کاشت حلزون شمال کشور، بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده باانرژی بالا در بیمارستان رازی پس از ۱۰ سال، خرید دو خوابگاه دانشجویی بااعتبار یک‌صد میلیارد تومان، بهره‌برداری از دو بیمارستان در تالش و لنگرود، تجهیز و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی، افتتاح اورژانس جدید بیمارستان رازی با ۲۵ تخت فعال و توسعه بخش اورژانس بیمارستان فومن با همکاری ارتش تنها نمونه‌ای از این اقدامات بوده است.

وی همچنین  از افتتاح ۳۲ پروژه عام‌المنفعه سلامت بااعتبار ۴۸۹ میلیارد تومانی در سفر اخیر وزیر بهداشت به گیلان و همچنین به افتتاح ۹ پروژه دیگر در هفته دولت امسال بااعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به توزیع ۸۵۰ قلم انواع تجهیزات سرمایه‌ای در سراسر استان، تأمین ۹ دستگاه CT اسکن بیمارستان‌های دولتی و راه‌اندازی ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان نیز اشاره کرد.

سالاری به تفاهم همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی پورسینا رشت و احداث دانشکده پزشکی سایت لاکان آغازشده و امیدواریم طی سه تا چهار سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی به برخی از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله عقب‌ماندگی‌های زیرساختی اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی آغازشده با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، راه‌اندازی طرح تحول شهری و پزشک خانواده، درخواست تغییر کاربری بیمارستان سابق سیدالشهدا لاهیجان به مرکز بیماری‌های خاص شرق گیلان و تبدیل بیمارستان سابق ۲۲ آبان لاهیجان به مرکز جراحی‌های محدود از محوری‌ترین مواردی است که نیاز به همکاری بیشتر مجمع نمایندگان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اشاره کرد و افزود: ساخت و تکمیل  بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان، ساخت و تکمیل ۳۴۰ پروژه بهداشتی، تکمیل و ساخت دانشکده‌ها در سایت لاکان، ساخت  و تجهیز بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی رازی، ساخت  و تجهیز بیمارستان ۱۷۹ تختخوابی شفای سایت لاکان و احداث بخش آنژیوگرافی ریفرال مرکز فوق تخصصی آموزشی پژوهشی درمانی پورسینا از دیگر مواردی است که حمایت و همکاری مجمع نمایندگان با حوزه سلامت را می‌طلبد.

سالاری در این نشست،  به دو مشکل مهم زیست‌محیطی شهر رشت نیز اشاره کرد و گفت: ورود فاضلاب  به رودخانه‌های رشت و دپوی زباله در سراوان دو مشکل عمده زیست‌محیطی در شهر رشت هستند که باید فوراً چاره‌اندیشی شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تشکر از پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، اظهار کرد: مشکلات و مطالبات بهداشت و درمان استان از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به پایین بودن رشد شاخص‌های توسعه در حوزه سلامت گیلان نسبت به متوسط کشوری، افزود: امیدوارم در نشست های آتی مجمع نمایندگان، دانشگاه و همچنین مسئولان استان با وزیر بهداشت، نارسایی‌های موجود در بخش بهداشت و درمان گیلان مورد پیگیری جدی قرار بگیرد.

سید علی آقازاده، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه زحمات زیادی توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر کشیده شده، اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های مکرر و بی‌وقفه همچنان عقب‌ماندگی‌ها در بخش حوزه سلامت گیلان وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و پیگیری مشکلات بخش بهداشت و درمان گیلان نیازمند حضور میدانی وزیر بهداشت در استان است، افزود: شاخص‌های بهداشت و درمان در گیلان نسبت به استان‌های هم‌جوار پایین بوده و لازم است در کنار پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مجامع ملی، استاندار گیلان و مجمع نمایندگان نیز حضورداشته باشند.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و همچنین حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به بیان جزئیاتی از وضعیت بهداشت و درمان حوزه‌های انتخابیه پرداختند و از تلاش خود برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت در استان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول