اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بررسی آخرین تحولات سوریه و افغانستان در دیدار لاوروف و گوترش

وزیر خارجه روسیه و دبیر کل سازمان ملل در دیدار با هم آخرین تحولات منطقه از جمله وضعیت در سوریه و افغانستان را بررسی کردند.

بررسی آخرین تحولات سوریه و افغانستان در دیدار لاوروف و گوترش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت تقویت نقش این سازمان در عرصه جهانی و توسعه همکاری بین سازمان ملل و روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر دو طرف بر اهمیت تقویت بیشتر نقش محوری سازمان ملل در عرصه جهانی و بر قصد خود برای توسعه همکاری های سودمند متقابل بین روسیه و سازمان جهانی تأکید کردند.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است، طرفین نظرات خود را در مورد تعدادی از مسائل بین‌المللی، از جمله مبارزه با همه گیری کرونا و آماده شدن برای بیست و ششمین اجلاس کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی، تبادل نظر کردند.

این وزارتخانه افزود: «طرفین در این دیدار به اهم موضوعات مهم  منطقه، از جمله وضعیت افغانستان، شرق اوکراین، سوریه و لیبی اشاره کردند و در مورد انتصاب مقامات ارشد سازمان ملل به تبادل نظر پرداختند.

لاوروف چهارشنبه گذشته در راس یک هیات عالی رتبه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد شهر نیویورک در آمریکا شد.

 وزیر خارجه روسیه   همچنین در دیدار با رئیس شورای ریاست لیبی = خواستار تقویت روابط بین لیبی و روسیه شد. وزیر خارجه روسیه روز جمعه با «محمد منفی» رئیس شورای ریاست لیبی  در نیویورک و در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملاقات کرد.

بر اساس بیانیه شورای ریاست جمهوری لیبی، منفی بر اهمیت نقش مسکو در موفقیت روند سیاسی لیبی تاکید کرد. لاوروف نیز بر ضرورت همزمان خروج مزدوران و نیروهای خارجی از لیبی و همچنین پیشبرد تلاش‌های آشتی جویانه برای اطمینان از برگزاری به موقع انتخابات تاکید کرد.

این دیپلمات ارشد روس همچنین از شورای ریاست جمهوری لیبی به دلیل تلاش جهت آشتی ملی در لیبی قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «لاوروف از اقدامات اخیر شورا برای آزادی تعدادی از زندانیان در چارچوب روند آشتی ملی قدردانی کرد.»

هیأت تروئیکای شورای همکاری خلیج فارس به ریاست «عبداللطیف بن راشد الزیانی»  وزیر خارجه بحرین نیز در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، نشستی را با  لاوروف برگزار کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به توسعه روابط روسیه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله برگزاری نشست جدید گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورا در سطح وزیران خارجه بررسی شد.  لاوروف پس از این نشست گفت که روابط چندجانبه روسیه با اعضای این شورا ادامه خواهد داشت و این به نفع ملت‌های این کشورهاست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول