اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۱۵ هزار پروژه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی و بسیجیان انجام‌ شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۱۵ هزار و ۲۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی و بسیجیان انجام شد که معدل سال‌های گذشته ۸ هزار ۲۰۰ پروژه بوده و یعنی در سال گذشته حدود ۲ برابر پروژه انجام‌شده و در اوج تحریم جهاد واقعی رقم خورده است.

۱۵ هزار پروژه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی و بسیجیان انجام‌ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محمد زهرایی ظهر امروز در جمع مسئولین گروه‌های جهادی در سطح استان مرکزی اظهار کرد: مدل رفتار جهادگران بسیجی مدل دفاع مقدسی است که جهادگران بسیجی همچون رزمندگان اسلام در میدان خدمت‌رسانی نقش‌آفرینی می‌کنند و به طور عملیاتی در صحنه خدمت به مردم هستند.

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای نقش‌آفرینی در سازمان‌دهی قرار می‌گرفتند و فرماندهان مسئولیت هدایت و صیانت از رزمندگان را بر عهده داشتند و امروز در دفاع مقدس نوین جهادگران بسیجی با هدایت‌های سازمان بسیج سازندگی در عرصه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دفاع مقدس عرصه درخشش و حماسه‌آفرینی رزمندگان بود و امروز جهادگران بسیجی با تحمیل خود به ساختار نقش‌آفرینی می‌کنند و اگرچه ساختار بسیج سازندگی کوچک است اما مجاهدت‌های جهادگران دریایی از فرصت‌ها را برای خدمت‌رسانی ایجاد کرده است.

زهرایی ادامه داد: بسیج سازندگی مسیری مقدس و مبارکی که مقام معظم رهبری برای آن مشخص کرده طی می‌کند و جهادگران بسیجی بدون منت و صادقانه در میدان هستند و البته عرصه جهاد به دلیل وسعت آن نیاز به حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه دارد.

انجام ۱۵ هزار پروژه محرومیت‌زدایی بدون حمایت دولت دوازدهم

وی اضافه کرد: جهادگران بسیجی منتظر ابلاغ و بخشنامه نمی‌مانند و در سال گذشته علیرغم عدم حمایت‌های دولت بزرگترین اقدامات با حضور میدانی جهادگران انجام شد و بیش از ۱۵ هزار پروژه به بهره‌برداری رسید و در اوج تحریم‌های ظالمانه به دو برابر هدف‌گذاری اجرای پروژه‌ها رسیدیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۲۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی و بسیجیان انجام‌ شد که معدل سال‌های گذشته ۸ هزار ۲۰۰ پروژه بوده و یعنی در سال گذشته حدود ۲ برابر پروژه انجام‌شده و در اوج تحریم جهاد واقعی رقم خورده است.

زهرایی تصریح کرد: گسترش کمی و کیفی کار جهادی مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از بسیج سازندگی است و ۱۰۰ برابری شدن گروه‌های جهادی مورد انتظار است و امروز در سطح‌ کشور که ۴۲ هزار گروه جهادی داریم باید هم از نظر کیفی و هم کمی ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه حمایت از گروه‌های جهادی یکی از اقدامات مهم‌ بسیج سازندگی است که به طور همه‌جانبه باید اتفاق بیفتد اما منتظر ماندن‌ گروه‌های جهادی برای بودجه و اعتبار در مرام جهادگران نیست افزود: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را در همه ابعاد بیمه کرده و امروز جهادگران بسیجی و کار جهادی کشور را از تهدیدات بیمه می‌کنند و البته مسئولین باید این مسئله را باور داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: همان‌گونه که در حوزه دفاعی و موشکی حرف برای گفتن داریم امروز به برکت تفکر جهادی حاکم در بسیج در حوزه گروه‌های جهادی حرف برای گفتن داریم‌ و ۴۲ هزار گروه جهادی با بیش از ۸۰۰ هزار نفر بیش از ۸۰ لشکر جهادی است که کشور را از تهدیدات و بحران‌ها نجات می‌دهد و نمونه‌های آن را در سیل، زلزله و کرونا به‌وضوح مشاهده کردیم.

زهرایی اظهار کرد: گام دوم‌ انقلاب گام‌ مسئولیت‌پذیری جوانان است و البته مطالبه‌گری در کنار مسئولیت‌پذیری باید با قوت دنبال شود.

وی بیان داشت: مثلث درون بسیج سازندگی رأس آن ساختار است و شوراهای جهادی و مجمع جهادگران ضلع دیگر آن و قرارگاه‌های جهادگران که متشکل از گروه‌های جهادی است ضلع سوم‌ بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: ساختار بسیج سازندگی وظیفه حمایتی و اقدامات سلسله مراتبی را دارد، شوراهای جهادی و مجمع جهادگران بازوی هدایتی و تسهیل گری در امور را انجام می‌دهند و قرارگاه جهادگران دال مرکزی آن عملیات است و امروز تجهیز قرارگاه‌های جهادی با مدیریت جهادگران در دستور کار است.

زهرایی خاطرنشان کرد: مشابه جبهه جهانی مقاومت تشکیل جبهه جهانی خدمت‌رسانی قله کار بسیج سازندگی است و جریان جهادی باید به نقطه‌ای برسد که هر مظلومی در هر نقطه از دنیا را بتواند حمایت کند و این یک ضرورت است که باید هدفمند انجام شود و چشم‌انداز تشکیل جبهه جهانی خدمت‌رسانی ۱۰ ساله است و امیدواریم در طی این مدت به اهداف بلند دست پیدا کنیم.

۱۲۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی

مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت:‌ در استان مرکزی بیش از ۱ هزار و ۲۵۰ گروه جهادی با بیش از ۲۴ هزار جهادگر بسیجی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی و به مردم خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

 

امید محترمی اظهار داشت: بسیج سازندگی استان مرکزی در زمینه ایجاد اشتغال با استفاده از سه ظرفیت مهم صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش و توانمندسازی و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه را برای ایجاد اشتغال ۹۵۰ نفر در یک سال گذشته ایجاد فرصت شغلی نموده و به فضل الهی طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد شکل‌گیری حداقل ۱۵۰۰ فرصت شغلی در استان مرکزی خواهیم بود.

وی افزود: بسیج سازندگی استان مرکزی در قالب ۶۸۰ صندوق‌های قرض‌الحسنه و ۵۰ تعاونی بیش از ۲۸ هزار نفر از جمعیت استان را در ساختار و سازمانی مشخص سازمان‌دهی کرده و در راستای تحقق اقتصاد مردمی نقش‌آفرینی می‌کنند.

مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: بسیج سازندگی استان مرکزی در یک سال و نیم گذشته با اجرای ۷۲۰ پروژه عمرانی کوچک و متوسط به ارزش ۹۰ میلیارد تومان نقش اثرگذاری در حل مشکلات مردم و ولی‌نعمتان انقلاب داشته و به فضل الهی این مسیر را شتابنده ادامه خواهیم دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول