اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

باهنر: سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس سازمان ملل قوی و مستدل بود/ اقدامات دولت باعث امید مردم شده است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در نشست سالیانه سازمان ملل گفت: سخنان آقای رئیسی قوی، مستدل و قاطعانه بود.

باهنر: سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس سازمان ملل قوی و مستدل بود/ اقدامات دولت باعث امید مردم شده است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امشب (شنبه ۵ مهرماه) در حسینیه ائمه اطهار (ع) در نشست ماهیانه این تشکل سیاسی، اظهار داشت: دولت آقای رئیسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته که سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضای عضویت در سازمان شانگهای که البته برخی از زحمات آن را دولت های قبلی کشیده بودند، جزو این اقدامات است. 

وی افزود: این اقدامات مثبت نشان داد دولت آقای رئیسی دولت خوش‌رزقی است و برخی از این اقدامات امیدبخش سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور کشورمان در نشست سالیانه سازمان ملل که به صورت مجازی صورت گرفت، تصریح کرد: سخنان آقای رئیسی قوی، مستدل و قاطعانه بود.

وی افزود: بنده اوایل پیروزی جناب آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری طی جلسه ای به ایشان و آقای مخبر عرض کردم که مراقب باشید به دلیل مشغول شدن به مسائل روزمره، از استراتژی ها و برنامه های عمیق غافل نشوید بنابراین حتما باید کارکرده های تخصصی برای نظر دادن در خصوص اصلاحات اساسی تشکیل شود.

باهنر با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهد این  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه می شود، به نشست خود با رئیس مجلس اشاره و تاکید کرد: من به آقای قالیباف گفتم که در مجلس ۲ کار را انجام ندهید  و آنان اینکه هزینه های دولت را افزایش نداده و دولت را بزرگتر نکنند. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که ۲۵ درصد به هزینه های دولت اضافه شده و با مطرح کردن مسائل متعدد دولت نیز بزرگ و بزرگتر می شود. 

وی با بیان اینکه عموما ساختار بوروکراسی کشور بسیار سنگین و لخت است، تصریح کرد: به آقای رئیسی هم گفتم هر وزیری که مسئول می کنید بگوئید پول نداریم اگر می توانی خلق ثروت کنید بسم الله وگرنه کاری پیش نمی رود. 

باهنر به اشاره به برخی ادعاها در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی از شعارها در مناظرات تلویزیونی دقیق نبود مثلا اینکه گفته شد پول را از پولدارها میگیریم و به فقرا می دهیم از این‌جمله موارد است. فردی در تاکسی می گفت که اگر جلوی نجومی بگیران را بگیریم مشکل مملکت حل می شود من همانجا برای او محاسبه کردم که علی رغم همه تلاش های سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... باز تعداد نجومی بگیران کشور ۲۵۰ نفر باشد و هر کدام ۵ میلیارد هم بیشتر در سال گرفته باشند کل مبلغ کمی بیشتر از هزار میلیارد تومان می شود یعنی یک هزارم بودجه کل کشور. 

وی با بیان اینکه در کشور ما تولید از مصرف کمتر است و این خود گرانی و کمبود ایجاد می کند، افزود: در بخش کشاورزی هم باید اولویت کشور در دستور کار قرار بگیرد. بسیاری از کشت ها در کشور ما تولید مزیت منفی است یعنی خوراک گران‌تر از محصول است بنابراین باید الگوی کشت اصلاح شود و یارانه به بخش کشاورزی بر مبنای آمایش سرزمینی یعنی نقشه راه باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: سفره های آقای رئیسی به استانها کار خوبی است اما فقط کار این نیست. سفرهای استانی بر روی رشد سرمایه انسانی تاثیر دارد اما باید وعده ها محقق شود و بسیاری از مشکلات نیز از این مسیرها قابل حل شدن نیست. 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره ۸ سال دفاع مقدس، گفت:  یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی بداریم؛ عزیزانی که با خون و همه سرمایه خود از آب و خاک و نظام‌مقدس دفاع کردند. 

باهنر افزود: با اینکه سالها از جنگ تحمیلی گذشته هنوز مادرانی هستند که منتظر پیکر فرزندانشان چشم به راه هستند که خداوند به آنها صبر بدهد. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول