اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: به‌رسمیت شناختن جهانی طالبان در برنامه نیست

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه به‌رسمیت شناخته‌شدن جهانی طالبان هنوز روی میز قرار ندارد، گفت باید اطمینان حاصل شود که سلاح‌های آمریکایی در افغانستان برای اهداف غیر سازنده استفاده نمی‌شود.

لاوروف: به‌رسمیت شناختن جهانی طالبان در برنامه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت به‌رسمیت شناختن طالبان در عرصه بین‌المللی هنوز در برنامه جامعه جهانی قرار ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لاوروف شامگاه شنبه طی نشست خبری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «مسئله به‌رسمیت شناخته‌شدن جهانی طالبان هنوز روی میز قرار ندارد».

وی در ادامه توضیح داد: «خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بدون فکر کردن در مورد عواقب آن انجام شد و هنوز سلاح‌های زیادی در دست [طالبان] است. باید اطمینان حاصل شود که سلاح‌های ایالات متحده در افغانستان برای اهداف غیر سازنده استفاده نمی‌شود».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از عزم طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان حمایت می‌کند، اظهار داشت: «ما در مرحله کنونی اهمیت لغو تحریم‌های شورای امنیت علیه طالبان را نمی‌بینیم. تحریم‌های کنونی شورای امنیت علیه طالبان مانع ارتباط با آنها نمی‌شود و نیاز به پیشبرد روند سیاسی وجود دارد».

لاوروف همچنین افزود: «طالبان درخواستی به روسیه مبنی بر تعیین نماینده خود به عنوان سفیر در مسکو ارسال نکرده است. ما با طالبان تماس داریم که امنیت شهروندان ما را تسهیل کرده و آشتی افغانستان را تسهیل می‌کند».

این در حالی است که پیشتر «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ کابینه موقت طالبان با تاکید بر این‌که شروط جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان غیرقابل قبول است، گفت که نگرانی‌های بین‌المللی قابل حل است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول