اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آنچه باید در مورد درمان ارتودنسی بدانید/ از مدت زمان درمان تا نکات بهداشتی

دندانپزشک با اشاره به اینکه ارتودنسی می‌تواند نجات دهنده دندان‌ها، بافت لثه و استخوان اطراف آن باشد، گفت: درمان ارتودنسی به طور معمول حدود یک سال و نیم تا دو سال و نیم به طول می انجامد.

آنچه باید در مورد درمان ارتودنسی بدانید/ از مدت زمان درمان تا نکات بهداشتی

آرش محرابی دندانپزشک و متخصص ارتودنسی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره موضوع ارتودنسی اظهارداشت: درمان‌های ارتودنسی به منظور برقراری رابطه بین دندانی و فکی بهتر انجام می‌شود، این روش درمان نه تنها زیبایی را به چهره فرد برمی‌گرداند بلکه با رعایت بهداشت، از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری کرده و طول عمر دندان‌ها افزایش می‌یابد.

این دندانپزشک اضافه کرد: درمان ارتودنسی به طور معمول حدود یک سال و نیم تا دو سال و نیم به طول می انجامد، این روش، علم و هنر اصلاح تناسب صورت و دندان هاست که یک دندان پزشک متخصص این رشته، می تواند به مراجعان خود برای پیشگیری از ناهنجاری ها کمک کند.

محرابی ادامه داد: دندان پزشک متخصص ارتودنسی می تواند با تشخیص به موقع ناهنجاری‌های فک‌ها یا دندان ها به درمان یا جلوگیری از وخیم شدن مشکلات بپردازد  و مراجعه به یک دندان پزشک ماهر در سال های اولیه زندگی یعنی حدود هفت، هشت سالگی و حتی زودتر می تواند از این نظر بسیار کمک کننده باشد تا فرد فرصت پیشگیری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتودنسی موضوعی فراتر از یک درمان زیبایی به حساب می‌آید، افزود: این روش می تواند نجات دهنده دندان‌ها، بافت لثه و استخوان اطراف آنها باشد، این در حالی است که اگر ارتودنسی به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. 

این دندانپزشک و متخصص ارتودنسی اظهار کرد: مرتب کردن دندان‌ها موجب قرار گرفتن آن ها در موقعیت مناسب داخل فک می شود که نتیجه آن پخش متوازن نیرو در تمام جهات و کاهش فشار بر روی ریشه دندان هاست. از طرف دیگر منظم شدن دندان ها به تمیز کردن آن ها نیز کمک خواهد کرد.

محرابی یادآور شد: پس از انجام ارتودنسی، فرد برای حفظ روابط بین دندانی باید تا مدتی از پلاک نگهدارنده استفاده کند.

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی پس از انجام ارتودنسی، افزود: داشتن بهداشت منظم پس از انجام ارتودنسی بسیار مهم است، تمیز کردن دندان های دارای دستگاه ارتودنسی ثابت مشکل تر از تمیز کردن دندان های بدون دستگاه است، اما با رعایت بهداشت مناسب می توان از ایجاد مشکلات دندانی مانند پوسیدگی و مشکلات لثه جلوگیری کرد.

این دندانپزشک اضافه کرد: غذاهای سخت مانند چیپس، آجیل، بلال، ذرت بو داده، ته دیگ و... می توانند موجب آسیب به دستگاه های ارتودنسی شوند. برای خوردن برخی غذاهای سفت مانند سیب یا هویج می توان آنها را به قطعات کوچک تر تقسیم کرد. وجود مواد غذایی شیرین در مجاورت براکت‌ها و سیم ها و تمیز نکردن آنها می تواند شانس ایجاد پوسیدگی دندان ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول