اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «بردی محمداف» بر توسعه اقتصادی در نشست شورای خلق مصلحتی

رئیس جمهور ترکمنستان در نشست شورای خلق مصلحتی بر توسعه اقتصاد کشور با تاکید بر اصلاح روش های مدیریتی و توسعه صنایع و افزایش بهبود کیفیت آموزش و خدمات اجتماعی تاکید کرد.

تاکید «بردی محمداف» بر توسعه اقتصادی در نشست شورای خلق مصلحتی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشست شورای خلق مصلحتی برنامه‌های اصلی کار دولت برای توسعه اقتصاد کشور را بیان کرد.

رئیس دولت با تأکید بر صنایع فرآوری بر اساس فناوری‌های سازگار با محیط زیست وظایفی را برای تنوع در ساختار صنعت  تعیین کرد.

وی خواستار بهبود اشکال و روش‌های مدیریت اموال دولتی، ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در سیستم علمی و آموزشی، افزایش علاقه متخصصان به فعالیت‌های آموزشی، گسترش پایه‌های مالکیت معنوی در کشور در جهت تشویق توسعه فناوری شد.

بردی محمداف با بیان اولویت در ایجاد مشاغل، بر توسعه بخش خصوصی تاکید کرد و اذعان داشت که یکی از اهداف افزایش صادرات طیف وسیع تنوع در صادرات است.

رئیس دولت خاطرنشان کرد: در عین حال، بهبود کیفیت آموزش متخصصان نیز مهم است و دولت باید تا از افزایش درآمد واقعی مردم از جمله افزایش دستمزد کارگران به عنوان یک ابزار مهم برای تشویق فعالیت آنها اطمینان حاصل کند.

محمداف از نهادهای دولتی خواست تا به کمک‌های هدفمند به افراد نیازمند توجه شود و تاکید کرد که باید سیستم مزایا  توسعه داده شود و کیفیت خدمات اجتماعی و میزان حمایت اجتماعی بهبود بخشیده شود.

وی تاکید کرد که تجارت ترکمنستان نقش مهمی در تولید محصولات با کیفیت و رقابتی در اشباع بازار مواد غذایی، تاسیسات  صنعتی، مراکز خرید و روستاهای مدرن ایفا می‌کند.

رئیس دولت در این راستا به فعالیت شرکت‌های تولیدی در جهت رشد محصولات جایگزین برای صادرات و ساخت بزرگراه ترکمن آباد-عشق آباد-ترکمنباشی و مرکز اداری مدرن منطقه آخال و اجرای پروژه‌های بزرگ دیگر اشاره کرد.

 رئیس جمهور تاکید کرد که اعطای مقام ناظر به ترکمنستان در سازمان تجارت جهانی به عامل مهمی در توسعه کارآفرینی تبدیل شده است که فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد و ایجاد مشاغل اضافی می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که جامعه ترکمنستان برای افزایش تولیدات کشاورزی، استفاده منطقی از زمین و منابع آب با شاخص‌های کلیدی روبرو است و این مستلزم استفاده از فن آوری‌های مدرن، مشارکت فعال بخش خصوصی در کار و اصلاح مجموعه کشاورزی و صنعتی است که نیاز به آموزش متخصصان با صلاحیت بالا دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول