اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری مسلحانه در قدس و کرانه باختری و شهادت چند فلسطینی+فیلم

در درگیری مسلحانه صبح امروز در قدس اشغالی و کرانه باختری میان جوانان فلسطینی و نیروهای ویژه صهیونیستی چند فلسطینی به شهادت رسیدند.

درگیری مسلحانه در قدس و کرانه باختری و شهادت چند فلسطینی+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (یکشنبه) مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی شاهد درگیری مسلحانه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.

در همین ارتباط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، در  عملیات ارتش این رژیم علیه آنچه آن را هسته‌های حماس نامید، حداقل چهار فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

وی در ادامه ادعا کرد، در پی این اتفاق، امکان شلیک راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی وجود دارد.

وب‌سایت فلسطینی «الرساله» به نقل از منابع محلی از شهادت دو فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در شهر «بیت عنان» در شمال غرب قدس اشغالی خبر داد.

وب‌سایت فلسطینی «القدس» نیز اعلام کرد، در ساعات اولیه صبح امروز درگیری مسلحانه‌ای میان سه جوان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی رخ داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای صهیونیستی یک کلبه در بیرون از شهر را محاصره کردند و پس از آن صدای تیراندازی و انفجار در این منطقه شنیده شد.

با این حال این وب‌سایت افزود، دو فلسطینی در این درگیری‌ها به شدت زخمی شده‌اند اما به شهادت نرسیده‌اند.

 

 

وب‌سایت «عرب ۴۸» هم اعلام کرد، در تبادل تیراندازی در چندین نقطه در کرانه باختری در بامداد امروز دستکم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

در این گزارش آمده، این اقدام در راستای عملیات بازداشت گسترده فعالان وابسته به حماس توسط یگان‌های صهیونیستی «یمام» و «دوفدوفان» انجام شده است.

 

این وب‌سایت فلسطینی افزود، فلسطینی‌های مسلح بامداد امروز با نظامیان صهیونیستی در چندین منطقه کرانه باختری درگیر شدند.

این درگیری‌ها در «کفردان»، «یعبد»، «برقین»، «الیامون» و جنین بود و فلسطینی‌ها مسلح پاسخ تیراندازی نظامیان صهیونیستی را با تیراندازی متقابل دادند. چندین فلسطینی نیز در این درگیری‌ها بازداشت شدند.

 

 

وزارت بهداشت فلسطین (وابسته به تشکیلات خودگردان) اعلام کرد، «أسامه یاسر صبح» از برقین در جنین که هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود بر اثر شدت جراحات در بیمارستان «ابن سینا» به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، مجموع شهدای امروز پنج نفر بوده‌اند که دو نفر از آنها در جنین کرانه باختری و سه نفر در شمال قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

 

زخمی شدن دو نظامی صهیونیست

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، دستکم دو نظامی صهیونیست در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند و وضعیت آنها وخیم است .

اخیرا، فرمانده تیپ موسوم به «گولانی» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جنین گفت، هسته‌های مقاومت در این منطقه سلاح‌های پیشرفته دارند و تحرکات نظامیان رژیم صهیونیستی را به صورت مستمر رصد می‌کنند.

،«یائیر فلای» فرمانده تیپ گولانی گفت، در بیشتر موارد یورش نظامیان این رژیم به «جنین» در کرانه باختری درگیری‌های مسلحانه میان آنها و رزمندگان مقاومت فلسطین رخ داده است. (جزئیات بیشتر)

واکنش‌های فلسطینی

حماس

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش به شهادت چهار فلسطینی مذکور گفت، خون شهدای قدس و جنین به برای ادامه انقلاب ملت فلسطین علیه اشغالگر صهیونیستی تا ریشه‌کن کردن این رژیم همچنان جوشان باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش «شهاب»،  القانوع در ادامه بر گزینه مقاومت در تمام انواع آن برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد و از رام‌الله خواست، به هماهنگی امنیتی با تل‌آویو و دیدار با مقامات این رژیم پایان دهد.

وی افزود، شهادت این افراد نتیجه هماهنگی امنیتی مداوم میان رام‌الله و تل‌آویو و دیدار مقامات تشکیلات خودگردان با مقامات رژیم صهیونیستی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد، خون شهدای قدس و جنین به هدر نخواهد رفت.ادامه یورش نظامیان صهیونیست به شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی و تداوم جنایات‌ها، وحدت و همبستگی ملت فلسطین و انتقال به میدان درگیری نامحدود با رژیم اشغالگر را می‌طلبد.

کمیته‌های مقاومت

کمیته‌های مقاومت نیز اعلام کردند، خون این شهدا به «شعله‌ای جاویدان» در تاریخ مبارزه ملت فلسطین تبدیل خواهد شد و مبارزه و مقاومت در تمام نقاط تماس با اشغالگر باید ادامه پیدا کند.

جهاد اسلامی

«داوو شهاب» سخنگوی جهاداسلامی نیز به «المیادین» گفت، روزهای سختی در انتظار رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

وی افزود، عربده‌‌کشی رژیم اشغالگر و جنایات آن بر مقاومت و همبستگی در کرانه باختری خواهد افزود.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان نیز «کشتار» امروز رژیم صهیونیستی در قدس و جنین را محکوم کرد و کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی و بازوهای آن را مسؤول این «صبح خونین» دانست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول