اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدعیان انتخاب رشته اشتباه در کنکور چه اقدامی باید انجام دهند؟

سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شده است در این موارد معمولا برخی از پذیرفته‌شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود می‌شوند و متقاضی هستند تا به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند، معرفی شوند.

مدعیان انتخاب رشته اشتباه در کنکور چه اقدامی باید انجام دهند؟

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شده است در این موارد معمولا برخی از پذیرفته‌شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود می‌شوند و متقاضی هستند تا به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند، معرفی شوند.

وی ادامه داد: تنها درخواست‌هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق اشتباه در انتخاب رشته هستند که در اطلاعیه چهارم مهر سازمان آمده است.

زرین‌آمیزی گفت: این داوطلبان باید اطلاعیه درخصوص اشتباه در انتخاب رشته را مطالعه کنند و تنها در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org  و پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی در روز پنج شنبه ۸ مهرماه و درصورتی که در کدرشته محل مورد درخواست دارای نمره باشند، درخواستشان قابل بررسی است.

وی افزود: نتیجه بررسی تا ۱۴ مهرماه در سامانه مذکور قابل ثبت هست و بعد از آن قابل دریافت نیست و نتیجه بررسی تا ۱۰ آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد. 

سخنگوی سازمان سنجش تصریح کرد: این درخواست‌ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت هست و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.  

وی با بیان اینک پذیرفته شدگان باید مطابق برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه قبولی فعلی اقدام کنند، گفت: پذیرفته شدگانی که وضعیت آنها در قالب شرایط موارد اشتباه در انتخاب رشته براساس اطلاعیه نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آیین‌نامه‌های مربوطه پیگیری کنند که این موارد قابل بررسی در سازمان سنجش نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول