اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انجام ۳۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی طی ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

انجام ۳۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عرفانی، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره گزارش اقدامات انجام شده ویژه اربعین اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی در مرز مهران انجام شده که از این تعداد ۷۰۰ نفر غیر ایرانی و ۲۸۰۰ نفر ایرانی بودند.

 وی افزود: همچنین در بررسی‌های به عمل آمده تا کنون تست‌های مربوط به بیماری های سل، مالاریا و التور منفی و تست کووید - ۱۹ یک نفر مثبت گزارش شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور از افزایش آمادگی بالگردهای اورژانس جهت پوشش حوادث احتمالی در منطقه خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز فوریت پزشکی به نقاط صفر مرزی ارسال شده و پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مرزها در صورت بروز حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است.

 وی گفت: تداوم استقرار و افزایش نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه و پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرزها در صورت بروز حوادث احتمالی همچنین افزایش بازدید های بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی و اماکن اسکان در مرزهای مهران شلمچه و چذابه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 وی گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، کرمانشاه، اهواز و آبادان افزایش یافته همچنین ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی معین جهت پشتیبانی دانشگاه‌های مرزی در تبریز اصفهان شیراز و تهران نیز افزایش داشته است.

عرفانی گفت: ۵۵ پایگاه اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور راه‌اندازی و ۱۰ درمانگاه و بیمارستان صحرایی نیز برپا شده است.
وی درباره آمار مصدومین و حادثه‌دیدگان درمان سرپایی در ایام اربعین گفت سه مصدوم و حادثه دیده و درمان سرپایی این در این مدت گزارش شده و هشت مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مصدوم به حادثه دیده منجر به فوت گزارش نشده است گفت ۳۱۰ نیروی متخصص پزشک و کادر درمانی در حال حاضر مشغول خدمت رسانی هستند و ۶۷ آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران به کارگیری شده است.

 وی گفت: ۷ اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور فعال و ۹ بالگرد و هواپیمای اورژانس نیز به حالت آماده باش درآمده است.

 عرفانی خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰۰ نفر آموزش چهره به چهره پزشکی دریافت کردند و ۱۰۵۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول