اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان و فؤاد حسین/ تأکید بر انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق

امیرعبداللهیان و فؤاد حسین در دیداری در نیویورک توافق کردند تا برخی موضوعات فیمابین از جمله بحث انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق، جدی‌تر از قبل پیگیری شده و این موضوعات هرچه سریع‌تر حل شود.

دیدار امیرعبداللهیان و فؤاد حسین/ تأکید بر انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه سوم مهر ماه در دیداری در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران، سفر امیرعبداللهیان به بغداد و همچنین نشست همسایگان عراق که در نیویورک برگزار شد، رایزنی کردند. 

* توافقات درباره پیگیری برخی مسائل مربوط به صادرات گاز و برق به عراق

دیپلماسی اقتصادی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود و در خصوص پیگیری برخی مسائل مربوط به صادرات گاز و برق به عراق توافقاتی بین طرفین حاصل شد.

همچنین دو طرف توافق کردند تا برخی موضوعات فیمابین از جمله بحث انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق، جدی‌تر از قبل پیگیری شده و این موضوعات هرچه سریع‌تر حل شوند.

در این دیدار، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای، خلیج فارس و افغانستان نیز گفت‌وگو کردند.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه همچنین در مدت حضورش در نیویورک با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و در نشستی درباره عراق به منظور پیگیری اجلاس بغداد شرکت کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول