اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بانوان زینبی در گردان نانوا/پخت روزانه ۱۷۰۰ قرص نان اربعینی در جوار قبر سیدالشهدای مقاومت

خادم موکب گردان نانوا گفت: به‌مناسبت اربعین به‌مدت ۵ روز بانوان عضو گردان نانوا روزانه ۱۷۰۰ قرص نان پخت کرده و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

بانوان زینبی در گردان نانوا/پخت روزانه ۱۷۰۰ قرص نان اربعینی در جوار قبر سیدالشهدای مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام دوریش‌‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موکب گردان نانوا  به‌مدت پنج سال در اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) به زوار حسینی خدمات‌رسانی می‌کرد که امسال به‌دلیل محدودیت‌های سفر به کربلا و بیماری کرونا، توفیق حضور در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت به نیابت از اباعبدالله‌الحسین (ع) به زوار گلزار شهدای کرمان را داشته است.

خادم موکب گردان نانوا عنوان کرد: گردان در سال ۱۳۶۰ تأسیس شده و ۹۰ نفر از مادران رزمنده که فرزندان خود را به فرمان معمار کبیر انقلاب برای دفاع از امنیت کشور به جبهه‌ها فرستادند و خودشان هم در پشت جبهه خدمت‌رسانی به رزمندگان می‌کردند، در این گردان حضور دارند.

وی افزود: گردان نانوا، اوایل جنگ با نام گروه پشتیبانی بانوان جنگ فعالیت می‌کرد که گروهی نان نرم و خشک و گروهی برای رزمندگان لباس می‌دوختند، گروهی به پخت مربا و...مشغول بودند و علاوه بر این کارها برای تقویت روحیه رزمندگان یک عده از مادران شهدا در راس آنها خانم زهرا اسدی معروف به چریک پیر خودشان در خط مقدم جبهه کمک‌هایی که ازخانوک آماده می‌شد را بینرزمندگان توزیع می‌کردند.

درویش‌نژاد خاطرنشان کرد: گردان نانوا در ۱۵ آبان سال ۱۳۹۸ به‌دستور حاج‌قاسم و دست خط آن بزرگوار در ستاد عتبات به ثبت رسیده و این گردان در زمان سیل و زلزله و هر جا نیاز بوده زینب‌وار ورود کرده و مانند زمان جنگ فرزندان، مادران و خواهران شهدا کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از پنج شنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ کار گردان برای اربعین امسال شروع شده و روزانه ۱۴ کیسه آرد پخت دارند که تقریبا روزانه یک‌هزار و ۷۰۰ قرص نان می‌شود، ادامه داد: به مدت ۵ روز به نیابت از امام حسین (ع) و سیدالشهدای مقاومت پخت نان صورت می‌گیرد و در جوار قبور شهدا و بخشی از حاشیه شهر کرمان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول