اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کوبا صادرات واکسن کرونا را با ارسال به ویتنام آغاز کرد

کوبا اعلام کرد واکسن کرونای سه دز خود را برای اولین بار صادر کرده‌است و محموله اولیه به عنوان بخشی از قرارداد تامین پنج میلیون دز واکسن کرونا برای ویتنام به این کشور ارسال شده است.

کوبا صادرات واکسن کرونا را با ارسال به ویتنام آغاز کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از رویترز کوبا روز شنبه اعلام کرد  واکسن کرونای سه دز  خود را برای اولین بار صادر کرده‌است و محموله اولیه به عنوان بخشی از قرارداد تامین پنج میلیون دز واکسن کرونا برای ویتنام به این کشور ارسال شده است.

دانشمندان کوبا سه واکسن تولید داخلی  علیه کوید-19 تولید کرده‌اند که همه آن‌ها در انتظار دریافت تایید رسمی از سازمان بهداشت جهانی هستند.

شرکت داروسازی دولتی بیوکوبافارما ، خبر صادرات واکسن خود را در روز شنبه در توییتر منتشر کرد. این شرکت هفته‌ی پیش نیز اعلام کرده بود تا کنون در راستای طرح ایمن سازی 90 درصد از شهروندان کوبایی که قرار است تا ماه نوامبر به پایان برسد، دزهای کافی را تولید کرده‌است.

بیوکوبافارما  می‌گوید سالانه ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن‌های آبدالا، سوبرانا۲ و سوبرانا پلاس را دارد، که به گفته‌ی این شرکت خطر بیماری شدید یا مرگ ناشی از کوید را تا ۹۰ درصد کاهش داده‌است.

ملت‌های حوزه کارائیب تا کنون از این بیماری همه‌گیر آسیب زیادی دیده‌اند و صادرات حیاتی آن‌ها مانند گردشگری سقوط کرده‌است. همچنین  فراگیری کرونا باعث کمبود غذا، دارو و سایر کالاهای اساسی در این کشورها شده است.

مایدا مائوری ، نایب رئیس شرکت بیوکوبافارما گفته است هنگامی که اهداف تامین داخلی محقق شد، کوبا عرضه واکسن به کشورهایی از جمله ایران و ونزوئلا را آغاز خواهد کرد. ویتنام، آرژانتین و مکزیک ابراز امیدواری کرده‌اند به زودی واکسن‌های کوبا را تولید کنند. این در حالی است که هم اکنون نیز تعدادی از کشورها از سایر داروهای کوبا در پروتکل‌های درمانی کووید -19 خود استفاده می‌کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول