اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۲۴ هزار جهادگر بسیجی در استان مرکزی ساماندهی شدند/اهدای منزل به خانواده دلیجانی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه خدمت به محرومین با سازمان‌دهی بیش از ۲۴ هزار جهادگر بسیجی پیشتاز است و جهادگران در مقاطع مختلف عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشتند که آخرین حضور میدانی آنها اجرای طرح شهید سلیمانی برای کاهش و آسیب‌های بیماری کرونا بود.

۲۴ هزار جهادگر بسیجی در استان مرکزی ساماندهی شدند/اهدای منزل به خانواده دلیجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی پیش از ظهر امروز در آیین اهدای دو واحد مسکونی به دو خانواده دلیجانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی که در امتداد عاشورا است بار دیگر فرهنگ و ارزش‌های حاکم در عاشورا را احیا کرد و فرارسیدن اربعین حسینی فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین درس‌های عاشورا است.

وی افزود: تسلیم نشدن در برابر دشمنان و زیر بار زورگویی‌های دشمنان نرفتن و ایثار و از خودگذشتگی که اوج آن در حماسه حسینی رقم خورد از درس‌های مهم عاشورا است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر، دستگیری از نیازمندان، انس با قرآن، توجه به نماز دعا و توسل به اهل بیت(ع)، بصیرت و حق‌گویی و توجه به حقوق مردم از دیگر پیام‌های قیام حسینی است و با توجه به شرایط امروز حرکت و تلاش برای رفع مشکلات مردم یکی از ضرورت‌های مهم است.

کریمی ادامه داد: تقویت و ترویج فرهنگ‌های اسلامی در جامعه موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد و لذا همه توان را باید برای این مسئله پای کار بیاوریم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سپاه و بسیج در سال جاری محرومیت‌زدایی است که همه توان برای تحقق این مسئله پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه‌جانبه گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن به همت مجاهدت‌های ۱ هزار و ۲۵۰ گروه جهادی و مشارکت خیرین و دستگاه‌ها در طی دو سال اخیر ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل نیازمندان شده و جهادگران بسیجی در سخت‌ترین شرایط و محروم‌ترین نقاط به مردم خدمات ارائه دادند.

کریمی گفت: در حوزه اشتغال‌زایی با تکیه بر ظرفیت‌ها از جمله مهارت‌آموزی، ۶۸۰ صندوق قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات یک هزار فرصت شغلی که عمدتاً پیدا بوده‌اند و در سال جاری ایجاد ۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: استان مرکزی در حوزه خدمت به محرومین با سازمان‌دهی بیش از ۲۴ هزار جهادگر بسیجی پیشتاز است و جهادگران در مقاطع مختلف عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشتند که آخرین حضور میدانی آنها اجرای طرح شهید سلیمانی برای کاهش و آسیب‌های بیماری کرونا بود که بیش از ۱۵ هزار جهادگر بسیجی آموزش دیدند و نقش‌آفرینی کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی به ویژه مددجویان دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در استان مرکزی واگذار شده است.

زهرا امینی ادامه داد: ساخت مسکن یکی از  شاخص‌های توانمندسازی مددجویان زیر پوشش بهزیستی است.

وی افزود: بر این اساس سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌هایی را با بنیاد علوی، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی برای ساخت مسکن منعقد کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برخلاف اقدامات انجام شده در ساخت مسکن برای مددجویان این نهاد حمایتی، تأمین مسکن در استان به ویژه در شهرهای اراک و خمین به دلیل مشکل زمین پیشرفت کندی دارد.

امینی با تقدیر از کمک خیران در ساخت مسکن بیان داشت: تأمین مسکن برای مددجویان به کمک بیشتر خیران نیک‌اندیش نیازمند است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول