اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روحانیون کردستان نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا کرده‌اند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: روحانیون استان کردستان در طول تاریخ انقلاب امتحان خود را پس داده‌ و با روشنگری و بصیرت‌افزایی نقش مهمی در مقابله با دشمنان نظام ایفا کرده‌اند.

روحانیون کردستان نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری در همایش ائمه جمعه و جماعات و اعضای شورای افتاء استان کردستان با محور«نقش روحانیون در دفاع مقدس» که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: عالمی که از او تعبیر به ذولفنون شده بود و در عین اینکه فقیه برجسته فیلسوف سرآمد و ریاضیدان متبحر و با همه این ویژگی‌ها و اوصاف سرآمد مرید محض مقام معظم رهبری بود و خود را شاگردی برای ولی امر مسلمین می‌دانست.

وی به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در نهج‌البلاغه می‌فرمایند «سینه انسان عاقل صندوق و گنجینه‌ای است برای اسرار است و گشاده‌رویی و خوشرویی دام مودت است» پس اگر کسی بخواهد مودت دیگران را داشته باشد، حتما باید گشاده‌رو و آغوشی باز به روی دیگران داشته باشد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام علی(ع) صبر و بردباری قبری برای تمام عیب‌ها و کمی‌هاست، عنوان کرد: روحانیون عامل به این سه اصل است که در این حکمت نهج‌البلاغه ذکر شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: سینه علما معدن اسرار است و مصداق آن را در دوران دفاع مقدس کاملا شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در جنگ سختی‌ها و کمبودها بسیار زیاد بود و حتی از کمترین تجهیزات محروم بودیم، سفارش فرماندهان به این بود که اگر مطمن بودید فشنگ شما به هدف می‌خورد شلیک کنید.

عسکری تصریح کرد: خیلی از این سختی‌ها و کاستی‌های دوران جنگ را که بر کمر همه بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان و تمام کسانی که در خط مقدم جبهه بودم اگر این گشاده‌رویی روحانیت خط مقدم در عرصه‌های مختلف جنگ نبود شاید پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات خوشرویی یک روحانی در یک گردان و تیپ و لشکر انرژی مضاعف به رزمندگان می‌داد تا با روحیه محکم به دل دشمن بزنند و پیروزی‌های غرور‌آفرین را بدست آورند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همان بشاشی، گشاده‌رویی و خوشرویی امروز هم در عرصه جنگ فرهنگی برای تک تک ما لازم است به راحتی می‌توان با یک لبخند مودت جوان و نوجوان را جذب کرد.

وی با بیان اینکه آستانه صبر و تحمل را باید بالا برد، افزود: اگر موفقیت‌هایی دوران جنگ به وسیله ارشاد روحانیون به دست آمد همان موفقیت‌ها را در جنگ فرهنگی بیشتر نیاز داریم.

عسکری عنوان کرد: جنگ فرهنگی به مراتب حساس‌تر و سخت‌تر از جنگ نظامی است چرا که دشمن در این جنگ بسیار نرم و بی‌هیچ سلاحی روحیه و ایمان جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده است.

وی اظهار کرد: روحانیون استان کردستان در طول تاریخ انقلاب همواره امتحان خود را پس داده‌اند و با روشنگری و بصیرت‌افزایی نقش مهمی در مقابله با دشمنان نظام داشته‌اند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول