اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان از درگیری مرزی با اتیوپی خبر داد

ارتش سودان با اشاره به تشدید تنش مرزی با اتیوپی، از خنثی کردن عملیات نظامیان اتیوپی برای نفوذ به شرق سودان خبر داد.

سودان از درگیری مرزی با اتیوپی خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح سودان، امروز (یکشنبه، ۲۶ سپتامبر)، اعلام کرد که تلاش نیروهای اتیوپی برای حمله به منطقه‌ای در مرز بین دو کشور را دفع کرده است.

به نوشته «الحدث»، سرتیپ «الطاهر ابوهاجه» مشاور رسانه‌ای فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان در جمع رسانه‌های محلی گفت که حمله نیروهای اتیوپی برای پیشروی در بخش «ام براکیت» خنثی شد و نیروهای اتیوپی ناگزیر به عقب‌نشینی شدند.

وی افزود که نیروهای امنیتی سودان در طول مرزها برای گشت‌زنی در مناطق بازپس گرفته شده و جلوگیری از هرگونه تلاشی برای نفوذ به این مناطق، مستقر شده‌اند.

منطقه مرزی «الفشقه» منطقه مورد ادعای سودان و اتیوپی در یک سال گذشته بار دیگر محل تنش و درگیری شده است. در نوامبر ۲۰۲۰ نیروهای ارتش سودان با استقرار در این منطقه با شبه نظامیان مسلح اتیوپیایی درگیر شدند. ارتش سودان سپس اعلام کرد که توانسته ۹۰ درصد از اراضی حاصلخیزی که کشاورزان و افراد مسلح اتیوپی بر آن مسلط بودند را تحت کنترل خود در آورد.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و رئیس شورای حاکمیتی این کشور؛ امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که این اتفاق در روز شنبه روی داد، گفت: «این نشان می‌دهد که ارتش تا چه اندازه برای حفاظت از کشور است . به ویژه پس از تلاش برای کودتایی که هفته گذشته در خارطوم صورت گرفت».

 تنش مرزی میان سودان و اتیوپی در پی درگیری سال گذشته در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی که به  پناهنده شدن هزارات نفر از مردم این منطقه به شرق سودان شد، تشدید شد.

این تنش مرزی در حالی تشدید شده که سودان به همراه مصر در خصوص آبگیری سد النهضه با اتیوپی اختلاف شدیدی دارد و مقامات سودانی، پس از شکست مذاکرات اخیر در کنگو، آدیس آبابا را به لج‌بازی متهم کرده‌ و قاهره نیز گفته است که همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی برای ممانعت از آبگیری سد روی میز است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول