اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم عسگرخانی در دانشگاه تهران با حضور وزیر ارشاد

به همت بسیج دانشجویی مراسم بزرگداشت مرحوم ابومحمد عسگرخانی استاد روابط‌ بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم عسگرخانی در دانشگاه تهران با حضور وزیر ارشاد

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت مرحوم ابومحمد عسگرخانی به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: بنده افتخار شاگردی استاد عسگرخانی را در دانشکده بین‌الملل روابط خارجه داشتم و چندین ترم دانشجوی ایشان بودم. ایشان با مدلی که در کانادا یاد گرفته بودند، تدریس می‌کردند و آزادانه صحبت‌های مختلفی را درمورد فضای بین‌الملل مطرح می‌کردند و حدود سال ۷۸ عذر ایشان را از دانشکده خواستند و از سیستم وزارت خارجه بیرون آمدند و اختلافات زیادی داشتند.

وی در ادامه افزود: دکتر عسگرخانی در قالب جناح و گروه تقسیم‌بندی نمی‌شدند و دغدغه او صرفاٌ دغدغه اطلاع ایران بود. ایشان برای صحبت‌های آقای رئیسی در ایام انتخابات مرتب برای بنده متن می‌فرستاد و همیشه به بنده محبت داشتند و زمانی که در مجلس رأی آوردم، ایشان ببه بنده تبریک گفتند. من همیشه برای ایشان احترام ویژه‌ای قائل بودم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دکتر عسگرخانی در ماجرای سیاست داخله خیلی صحبتی نمی‌کردند و بیشتر افراد را با نگاه واقع‌گرایانه در حوزه سیاست‌خارجه طبقه‌بندی می‌کردند و ادبیات بازدارندگی را در حوزه‌های مختلف جمهوری اسلامی تئوریزه کردند و در مجموعه‌های مختلف همیشه مطرح می‌کردند. نگاه ایشان این بود که کشوری که مقتدر باشد، می‌تواند در فضای بین‌الملل تأثیرگذار باشد. فقدان ایشان یک صلبه مهم برای جامعه علمی و علوم سیاسی و روابط بین‌الملل بود و برای ما نیز بسیار سنگین بود.

وی در پایان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا ادبیات و اندیشه ایشان را دنبال کنیم و نگاه غیرتمندانه ایشان به منافع ملی درس‌آموز بوده و هست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول